detta är väll ntet sva på nån fråga, men en liten förklaring ur jag fungerar.
jag kan ibalnd välja att inte svara på inlägg, endera finns tilräcklig info från annan person redan o då behöver man ju inte tjata. eller så tycker jag att rubriken är ointresant, eller dåligt skriven, så jag klickar inte ens på tråden.
men när jag väljer att svara så är det oftast för att min info hjälper trådskaparen (ialla falll trorjag det) det kan vara ett direkt svar, eller en fråga som ska få trådskaparen att fylla ut luckor i frågan, så kanske jag eller nån annar utefrån den nya infon kan hjälpa trådskaparen.
jag ogillar när andra svarar på ren gissning, specielt sånna gissningar som jag direkt kan säga är totalt felaktiga (gisa kan man ofta göra själv)
jag tänker nu närmast på tips i stil med att man ska byta batteri i nyckeln om man har problem med startspärren (det finns inget batteri) ett sånt tips kan få trådskaparen att tro att personen i fråga vet vad han talar om & då kanske han pillar sönder nyckeln.
ibland så är et bara roligt att inte svara o se hur tråden urartar, jag är ju inte tvingad att hjälpa till, det är ju nått jag själv väljer.
-------------------
en annan sak jag ogilar är när folk direkt avgör att dom har haft exakt samma fel på sin bil, specielt om dom inte är specielt kunniga på bilar. det ända man kan vata på andrasidan tangentbordet är ju att man har uplevt att sin egenbil har haft en likadan eller liknande symtom som den trådskaparen beskriver. det är ju inte helt ovanligt att olika fel har samma symtom (specielt när vi pratar bilens halta hemprgram)