Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Blandningsspjället är en helt mekanisk historia (vaxtermostat och vakuum) på min V70 mk 1 / B5244S2, vet faktiskt inte om det är ändrat på V70N. Sitter på undersidan av luftfilterburken där friskluftslangen framifrån och folieslangen med förvärmd luft från grenröret möts.
Spjället rapporterar definitivt inget ut på databussarna. Givaren för temperatur på insugsluft borde väl heta nåt i stil med intake air temperatur eller manifold air temperature.. Det är väl nåt sånt du får spana efter i läsaren :-) Turbo har för övrigt ingen luftförvärmning alls, där kämpar man med att kyla laddluften så gott man kan med intercooler :-D
av V70nyburjaren
Japp! Har bytt VVT solenoid på min bil, det var som packat av svart sörja under packningen. Solenoiden var helt fast i något halv-läge. Nu när jag slänger i 4'ans växel i 90KM/h och ger plattan i mattan händer det dubbelt så mycket :-D

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]