- mån 12 sep 2016, 07:47
#1108852
Är dom "bara" klämda eller är det avsågat klämt och vikt eller svetsat?? Är det "bara "klämt" är risken ganska stor att det kan läcka in luft. Och som sagts, kolla noga så alla vakuumslangar sitter där och är hela. Är där AC på den? På min 745-a är det läck någonstans vid vakuumtanken i fronten (finns bara på modeller med AC eller ECC) så jag har pluggat den slangen. Hittade ett schema hur vakuumslangarna ska sitta. Det står både 240 och 740 men dom har inte samma förgasare (dock är dom väldigt lika varandra) men vakuumslangarna bör sitta på samma ställe på båda. Synd att inte hela bilden kommer med, men om du går in på denna sida http://www.volvotips.com/ finns det mycket att hämta. Undrar dock om det verkligen såldes några "K" modeller i USA??? Även Svenska Volvoklubbar brukar ha manualerna att kunna ladda ner (för medlemmar), då är dom på svenska
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V