Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Är dom "bara" klämda eller är det avsågat klämt och vikt eller svetsat?? Är det "bara "klämt" är risken ganska stor att det kan läcka in luft. Och som sagts, kolla noga så alla vakuumslangar sitter där och är hela. Är där AC på den? På min 745-a är det läck någonstans vid vakuumtanken i fronten (finns bara på modeller med AC eller ECC) så jag har pluggat den slangen. Hittade ett schema hur vakuumslangarna ska sitta. Det står både 240 och 740 men dom har inte samma förgasare (dock är dom väldigt lika varandra) men vakuumslangarna bör sitta på samma ställe på båda. Synd att inte hela bilden kommer med, men om du går in på denna sida http://www.volvotips.com/ finns det mycket att hämta. Undrar dock om det verkligen såldes några "K" modeller i USA??? Även Svenska Volvoklubbar brukar ha manualerna att kunna ladda ner (för medlemmar), då är dom på svenska

min magnetkoppling låter en del på ACn[…]

Hur fungerar ett kylt handskfack på dessa bi[…]

Xc60 MY26 Internet delning

BT har långsam dataöverföring. B&a[…]

Hjälp att hitta delnummer

En timme, en kråkfotshylsa och några &[…]