Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
Moody skrev:dackonline säljer även kvalitetsdäck, om nu någon tror något annat
Precis! Själv kommer jag nog att handla Continental på dackonline till våren...
av Frigge
Jaco skrev:
Frigge skrev:Problemet är det han beskriver men byta drivaxel skulle jag ju inte göra för det felet. Oftast räcker det med att fetta in splinsen till drivaxeln för att slippa ljudet.

Köp inte några lågprisdäck i någon nätbutik,du kommer bara bli missnöjd.
Många lågprisdäck på nätet är inte anpassade för vårt klimat vilket kommer leda till obalans osv. Köp däcken i en fysisk butik.
Det var något av det dummaste råd jag nånsin sett... Köp däcken där det är billigast! Spelar väl ingen roll var de köps, nätet eller i "fysisk" butik. http://www.dackonline.se har många bra priser, även på "högprisdäck".
Ser inte att jag skrev "Köp inte kvalitèts däck på nätet" ?????
Jag skrev Köp INTE lågprisdäck via nätet, det är till 99,9% rent skit med obalans o tråkigheter som följd. Många lågpris däck är inte avsedda för vår marknad och bör därför inte användas här. Nästa problem är hur du reklamerar däck till en nät butik om du inte är nöjd med dom ?????
Vet många som fått JÄTTEPROBLEM då det gäller reklamation till nätbutiker. Personligen skiter jag ju fullständigt i om du får skitdäck som varken är runda eller avsedda för vår marknad men nu riktade jag ju mig inte till dig. Så kom inte o snacka om att mina råd är dåliga när du själv rekomenderar att köpa billigt skit med en massa medföljande problem.
av Jaco
Frigge skrev:
Jaco skrev:
Frigge skrev:Problemet är det han beskriver men byta drivaxel skulle jag ju inte göra för det felet. Oftast räcker det med att fetta in splinsen till drivaxeln för att slippa ljudet.

Köp inte några lågprisdäck i någon nätbutik,du kommer bara bli missnöjd.
Många lågprisdäck på nätet är inte anpassade för vårt klimat vilket kommer leda till obalans osv. Köp däcken i en fysisk butik.
Det var något av det dummaste råd jag nånsin sett... Köp däcken där det är billigast! Spelar väl ingen roll var de köps, nätet eller i "fysisk" butik. http://www.dackonline.se har många bra priser, även på "högprisdäck".
Jag skrev Köp INTE lågprisdäck via nätet, det är till 99,9% rent skit med obalans o tråkigheter som följd. Många lågpris däck är inte avsedda för vår marknad och bör därför inte användas här. Nästa problem är hur du reklamerar däck till en nät butik om du inte är nöjd med dom ?????
Vet många som fått JÄTTEPROBLEM då det gäller reklamation till nätbutiker. Personligen skiter jag ju fullständigt i om du får skitdäck som varken är runda eller avsedda för vår marknad men nu riktade jag ju mig inte till dig. Så kom inte o snacka om att mina råd är dåliga när du själv rekomenderar att köpa billigt skit med en massa medföljande problem.
Pffhh! I rest my case... skriv vad du menar och förstå vad du läser.
Användarvisningsbild
av Loner
Kan nämna att när jag skulle köpa 4 nya vinterdäck, (Hakka4) så var min lokala däcknasare billigare.. vart nån 100-ing billigare, än att köpa från "nätbutikerna"

/L
av Frigge
Jaco skrev:
Frigge skrev:
Jaco skrev: Det var något av det dummaste råd jag nånsin sett... Köp däcken där det är billigast! Spelar väl ingen roll var de köps, nätet eller i "fysisk" butik. http://www.dackonline.se har många bra priser, även på "högprisdäck".
Ehhh, gäller inte det dig ?
Skulle inte kalla det naivt, skulle kalla det erfarenhet men men alla gör vi ju som vi vill. Vill du köpa lågprisdäck o är nöjd med det......fine with me :roll:
Synd bara att du försöker lura alla andra att det är guld o gröna skogar,vilket det inte alltid är och då blir det genast jobbigt om man inte kan reklamera över disk.
av Jaco
Frigge skrev:
Jaco skrev:
Frigge skrev: Ser inte att jag skrev "Köp inte kvalitèts däck på nätet" ?????
Ehhh, gäller inte det dig ?
Skulle inte kalla det naivt, skulle kalla det erfarenhet men men alla gör vi ju som vi vill. Vill du köpa lågprisdäck o är nöjd med det......fine with me :roll:
Synd bara att du försöker lura alla andra att det är guld o gröna skogar,vilket det inte alltid är och då blir det genast jobbigt om man inte kan reklamera över disk.
Vi kan lägga ner detta nu, uppenbarligen talar vi runt varandra... i slutändan menar vi nog samma sak. Jag snackar inte om att man ska köpa det billigaste däcket möjligt utan att man ska köpa det däcket man vill ha och då göra det där man får bäst pris (vilket alla självfallet gör, i normalfallet). Jag har inte rått någon att köpa lågprisdäck. Däremot motsatte jag mig ditt argument att blint köpa saker på "fysiska" butiker. Man måste vara öppen och se möjligheterna som finns på marknaden, konkurrens är bra och leder till förmånligare priser för oss konsumenter.

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]

Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]

Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]