- tis 22 apr 2014, 02:54
#858163
De behöver ju inte certifieras för varje marknad, det räcker ju med att de är EU-certifierade (typiska EU-argument...)
Däremot så innebär det ju administrativt en kostnad/belastning att tillhandahålla bilar som knappt säljer på en marknad. XC60 3,2 finns i Tyskland men kan inte säljas i stora volymer. Samma sak med V70 T5 (innan VEA men tyvärr nog även efter...) i Sverige. Det förväntas finnas provkörningsbilar, en andrahandsmarknad, pressbilar, och reservdelar...
PH
Däremot så innebär det ju administrativt en kostnad/belastning att tillhandahålla bilar som knappt säljer på en marknad. XC60 3,2 finns i Tyskland men kan inte säljas i stora volymer. Samma sak med V70 T5 (innan VEA men tyvärr nog även efter...) i Sverige. Det förväntas finnas provkörningsbilar, en andrahandsmarknad, pressbilar, och reservdelar...
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24