PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Adam096 skrev:en vakuumslang som gick från ett utgångshål på förgasaren till tängdnings (dosan) som har ett liknande uttag, vilket valpen då inte hade
Det kan vara mer i förgasaren som skiljer. Det är ju en helt annan "körcykel" på en terräng bil än en personbil så munstycke och halsring kan vara annat. Även motorn kan ju vara en annan modell, typ kamaxel, komp.förhållande. Jag tycker nog att du ska "göra i ordning" den förgasaren som är original till Valpen medans du kör med den du har i nu. Plocka isär den (bara större delar) och lägg den några veckor i en burk med E85 (lock på för det dunstar). Sedan blåser du rent alla kanaler med tryckluft (undvik att peta med ståltråd) och en ny packningssats så blir den som ny. Har du riktig tur är kanske förgasaren renoverad tidigare och då sitter det kanske bussningar till gasspjället. Köp då en gasspjällsats också (om det glappar i spjällaxeln) sedan får du en motor som går riktigt, riktigt bra (om allt annat är ok, förstås)

Mvh
Lennart
Zenithen jag tog från pv:n och stoppade i valpen fixade mycket av de problem som var från början. Testade sedan att flytta över vakumslangen till valpen. Tidigare så var valpen varken pluggad eller hade någon slang. Den från valpen monterande jag över till pv:n som tidigare gått rent. Den varvar nu upp helt från ingenstans och har samma symtomer som valpen hade innan (varken pluggad eller vakuumslang på denna nu). Då kan man ju konstatera att problemet ligger i förgasaren, men frågan är om det bara gäller att flytta över vakumslangen (eller plugga )(ska testa imorgon). Om det inte hjälper så ligger det i förgasaren och får då ta och kolla igenom den (göra som Lennart föreslog).
image.jpg
image.jpg (5.69 KiB) Visad 3560 gånger
Testade att sätta dit vakuumslangen och fick den att gå bra igen :) (pv:n med problem förgasaren).
image.jpg
image.jpg (44.64 KiB) Visad 3571 gånger
men ur detta hålet så kommer det pysningar då jag startade de första två gångerna. (Min brorsa säger art det var som luftpysningar som sprutade ut där). Kan detta vara något övertrycksventil av någon sort? Eller något trasigt?

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]