- tor 24 apr 2014, 15:21
#858826
Mvh
Lennart
Adam096 skrev:en vakuumslang som gick från ett utgångshål på förgasaren till tängdnings (dosan) som har ett liknande uttag, vilket valpen då inte hadeDet kan vara mer i förgasaren som skiljer. Det är ju en helt annan "körcykel" på en terräng bil än en personbil så munstycke och halsring kan vara annat. Även motorn kan ju vara en annan modell, typ kamaxel, komp.förhållande. Jag tycker nog att du ska "göra i ordning" den förgasaren som är original till Valpen medans du kör med den du har i nu. Plocka isär den (bara större delar) och lägg den några veckor i en burk med E85 (lock på för det dunstar). Sedan blåser du rent alla kanaler med tryckluft (undvik att peta med ståltråd) och en ny packningssats så blir den som ny. Har du riktig tur är kanske förgasaren renoverad tidigare och då sitter det kanske bussningar till gasspjället. Köp då en gasspjällsats också (om det glappar i spjällaxeln) sedan får du en motor som går riktigt, riktigt bra (om allt annat är ok, förstås)
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V