- fre 28 aug 2015, 13:27
Hej.
Till att börja med ska jag väl erkänna att detta egentligen är ett I-landsproblem.
Vecka 21 beställde jag en XC90 Inscription.
Preliminär leverans vecka 31/32 enligt Min Volvo.
Slutligen bokades att jag skulle hämta den i mitten av vecka 33.
Vecka 32 går Volvo ut med nyheten att det är problem med konsol/airbag i D-stolparna.
Hör inget nytt från min återförsäljare så jag börjar tro att min kan hinna åtgärdas innan.
Dessvärre blir det inte så utan 26 timmar innan jag skall hämta den får jag besked om att den inte får lämnas ut.
Nu är vi i slutet av vecka 35 och jag vet fortfarande inte vad som händer.
Tror inte heller min återförsäljare vet det.
De hör inte av sig utan jag får själv söka kontakt med dem.
Har även kontaktat Volvo centralt på olika sätt men utan att få någon återkoppling.
Någon annan som har drabbats av leveransstoppet och som har fått besked eller vet mer om Volvos tidplan för åtgärder.
Till att börja med ska jag väl erkänna att detta egentligen är ett I-landsproblem.
Vecka 21 beställde jag en XC90 Inscription.
Preliminär leverans vecka 31/32 enligt Min Volvo.
Slutligen bokades att jag skulle hämta den i mitten av vecka 33.
Vecka 32 går Volvo ut med nyheten att det är problem med konsol/airbag i D-stolparna.
Hör inget nytt från min återförsäljare så jag börjar tro att min kan hinna åtgärdas innan.
Dessvärre blir det inte så utan 26 timmar innan jag skall hämta den får jag besked om att den inte får lämnas ut.
Nu är vi i slutet av vecka 35 och jag vet fortfarande inte vad som händer.
Tror inte heller min återförsäljare vet det.
De hör inte av sig utan jag får själv söka kontakt med dem.
Har även kontaktat Volvo centralt på olika sätt men utan att få någon återkoppling.
Någon annan som har drabbats av leveransstoppet och som har fått besked eller vet mer om Volvos tidplan för åtgärder.