- tor 20 aug 2015, 02:17
Har fått fel på bilen. Den dog vid ett rödljus. När det slog om (jag rullade lite sakta mot ljuset) och jag gasade så ryckte bilen till och stendog. Därefter vägrar den konsekvent starta. Bilen är nyservad på auktoriserad Volvoverkstad och kamremen är nybytt. Tyvärr har verkstaden också pajat sockeln för tändsystem i felkodsenheten, så jag får inte ut felkoder där. Bränslesystemet visar inga felkoder alls.
Bytt utan resultat:
Bränslepumpsrelä (det gamla var sönder, men inte ens fabriksnytt hjälper).
Säkring bränslepump
Tändspole
Tänddelarna skall vara friska också.
Ett ljudklipp från startförsök:
Vissa säger att soppapumpen är kass, vissa snackar om diverse givare. Själv börjar jag få slut på idéer. Att soppapumpsreläet var sönder är märkligt, eftersom det inte ens fungerar efter byte. Vilket innebär att två saker har gått sönder på bilen samtidigt, vad är oddsen?
Nå, jag behöver bilen på söndag. Och är inte jättesugen att byta delar på måfå tills den startar, det blir väldigt dyrt för en så pass gammal bil. Någon idé?
Bytt utan resultat:
Bränslepumpsrelä (det gamla var sönder, men inte ens fabriksnytt hjälper).
Säkring bränslepump
Tändspole
Tänddelarna skall vara friska också.
Ett ljudklipp från startförsök:
Vissa säger att soppapumpen är kass, vissa snackar om diverse givare. Själv börjar jag få slut på idéer. Att soppapumpsreläet var sönder är märkligt, eftersom det inte ens fungerar efter byte. Vilket innebär att två saker har gått sönder på bilen samtidigt, vad är oddsen?
Nå, jag behöver bilen på söndag. Och är inte jättesugen att byta delar på måfå tills den startar, det blir väldigt dyrt för en så pass gammal bil. Någon idé?
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.