- fre 14 aug 2015, 17:18
#996643
Det är INTE ett vanligt att fel att motorn sprutar in för mycket bränsle om filtret är bytt korrekt. Däremot är det vanligt att den gör det om man gjort FEL vid bytet. Exempelvis tvättat filtret istället för att byte, monterat piratfilter eller inte nollställa motorstyrningen korrekt vid bytet.
Vem har bytt filtret? Är bytet gjort rätt så kommer motorn inte spruta in extra bränsle. Den gör det bara när filtret ska regenereras vilket inte ska behövas så ofta (var 100e mil ungefär) om filtret är nytt. Framförallt inte vid din morbrors körmönster som är perfekt för dieselbil.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i