Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
Nej de kan du inte...
Användarvisningsbild
av greeeken
Vadå du kan inte, med rätt verktyg så går allt
Användarvisningsbild
av adrian_vg
greeeken skrev:Vadå du kan inte, med rätt verktyg så går allt
Behövs inte ens det. Man använder en kombo med trippmätarknappen (om jag minns rätt) och tändningsnyckeln. Kommer inte ihåg exakt hur man gör; men kan kolla till imorgon om intresse finns. Fick infon från Haynes mekarhandbok för Volvo S/V40 årsm 1996-2003.

Proceduren har funkat på både min S40-'96:a och min V40-'03:a.
Användarvisningsbild
av adrian_vg
adrian_vg skrev:
greeeken skrev:Vadå du kan inte, med rätt verktyg så går allt
Behövs inte ens det. Man använder en kombo med trippmätarknappen (om jag minns rätt) och tändningsnyckeln. Kommer inte ihåg exakt hur man gör; men kan kolla till imorgon om intresse finns. Fick infon från Haynes mekarhandbok för Volvo S/V40 årsm 1996-2003.

Proceduren har funkat på både min S40-'96:a och min V40-'03:a.
Uppdatering: Googlade lite och hittade hur man gör direkt; "Tryck in kilometerknappen, sätt på tändningen i ca 10-15 sekunder tills lampan börjar blinka och då är den nollställd."

:!: Tajmingen är viktig mellan det man trycker på knappen och vrider på nyckeln; man får prova några gånger tills det funkar och lampan blinkar. Ha tålamod! Och gör nåt kul för tusingen de tar på verkstan' för detta. :D

För dem som undrar om min källa se http://www.google.se/search?hl=sv&sa=X& ... pa&spell=1

HTH.
Användarvisningsbild
av Senid
En Kompis har en Volvo S40 T4 -99 Fas 1 och på den kan man inte släck.
Fas 2 går att släck.
av varri
på frugans 98a släcker ja me laptopen
Användarvisningsbild
av adrian_vg
Senid skrev:En Kompis har en Volvo S40 T4 -99 Fas 1 och på den kan man inte släck.
Fas 2 går att släck.
Hmm... Skumt. Enligt Haynes ska det om jag minns rätt funka på alla S/V40 96-03.

Det kan ju dock vara skillnad mellan elektroniken även i samma fas.

Skadar inte att prova!
Användarvisningsbild
av TopGear
Varri,
vilket program och med vilken sorts kabel kopplar du upp dig?
Har både V40 och laptop :lol:
Användarvisningsbild
av Lantz
Håll in trippmätaren tills service lampan börjar blinka sen stänger du av och på tändningen så är den släckt! (MAGIC)

Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]

Kamremsbyte V70N

Var det inte någon här som hade ett spr[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29

Näe det ska inte kunna hända. Nu var det[…]