Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 232Divers
#99155
RoadKiller skrev:Vad är det för bil du har??
Nya bilar har ju återkallats för byte av elkylfläkt pga av att bilar i japan blev överhettade pga av problem med den så Volvo gick ut med byte av samtliga.
Har bytt endel på nyare v70, xc70 m.m.
en gammal 855 glt från 95
Användarvisningsbild
av 232Divers
#99189
kan det vara att det är fel på själva relät eller ???
av *pettson*
#99264
232Divers skrev:kan det vara att det är fel på själva relät eller ???
Det är inget fel. Din bil är inte tillräckligt varm bara.
Först av allt du drog ur tempsensorn. Då vet bilen inte nånting och går in i skyddsläget. Den slår nu på full fläkt.
Du har fått bilen att nosa på rött för fort. Det gör att bilen tror sensorn är out of range och därmed vet den inget igen utan antar att det är en viss temp. Då fick du en motorlampa som tändes.
850s är inte speciellt heta av sej därför så går inte fläkten så speciellt ofta. Den ska BARA gå om inte kylaren hinner göra sitt jobb ändå. Alltså om invattnet är för varmt rent tekniskt. DÄRFÖR går den inte så ofta. Det är inget fel på din bil.
av erikeriksson
#99478
Hej, körde min 850 -92 automat i tio år utan att kylfläkten startade en enda gång, och utan problem.
av Kena
#99500
Har för mej det finns flera hastighetr på fläkten om jag inte minns galet
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]