Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gabber
Den analoga mäteren visar väll lite mindre på alla bilar. Antar väll att det beror på att vi ska köra saktare än vi tror.
av S.t.r.a.n.D
Jag vet inte om jag är blind eller om jag är värdelös på engelska men jag hittar inte var det står om hur man får hastigheten i displayen. Kan någon säga vilken av sidorna och vad det är för rubrik. Skulle vara snällt (W)
av Burken
de beror på om man har orginaldäck också.. Jag har för små.. därav visar den att ja kör fortare än va ja gör.... lastbilar är även dom ofta felspärrade för de lägger på lite olika storlekar regumerade däck.
av maf
VolvoForLife skrev:Jag vet inte om jag är blind eller om jag är värdelös på engelska men jag hittar inte var det står om hur man får hastigheten i displayen. Kan någon säga vilken av sidorna och vad det är för rubrik. Skulle vara snällt (W)
Hej

Kolla under "Extended settings" på sidan 5 i dokumentet. Det du ska aktivera är "Constant Disp" med värdet "ASC".

/Magnus
av S.t.r.a.n.D
maf skrev:
VolvoForLife skrev:Jag vet inte om jag är blind eller om jag är värdelös på engelska men jag hittar inte var det står om hur man får hastigheten i displayen. Kan någon säga vilken av sidorna och vad det är för rubrik. Skulle vara snällt (W)
Hej

Kolla under "Extended settings" på sidan 5 i dokumentet. Det du ska aktivera är "Constant Disp" med värdet "ASC".

/Magnus
Japp, tackar och bockar. Nu ser jag det, tidigare läste jag bara rubriken och tänkte att det kan det inte vara när jag läste Sound Control men jag borde sett tabellen som är under. Så halvblind är man kanske.

Tyvärr så är man lite halvkass på engelska också (skäms), så kan någon lite snabbt förklara vad tabellen betyder??
av S.t.r.a.n.D
En fråga: Är det bara i S60 som det fungerar eller är det i alla HU-803?? Jag var ut tidigare ikväll och provade men jag fick det inte att fungera. Jag kom in i menyn men hittade inte "Constant Disp".
av boeder
VolvoForLife skrev:
Jag vet inte om jag är blind eller om jag är värdelös på engelska men jag hittar inte var det står om hur man får hastigheten i displayen. Kan någon säga vilken av sidorna och vad det är för rubrik. Skulle vara snällt

Magnus Skrev:

Hur gör man för att återställa till standard?

V70 2.5T HU-603 med Volvo Sub
Användarvisningsbild
av Brainy
boeder skrev:VolvoForLife skrev:
Jag vet inte om jag är blind eller om jag är värdelös på engelska men jag hittar inte var det står om hur man får hastigheten i displayen. Kan någon säga vilken av sidorna och vad det är för rubrik. Skulle vara snällt

Magnus Skrev:

Hur gör man för att återställa till standard?

V70 2.5T HU-603 med Volvo Sub
Har inte testat detta själv men som det ser ut i pdf'en så finns det ju "off" som underfunktion till constant disp. Man ändrar alltså ASC till off.
/Anders
av Christian
Kan rapportera att det även fungerade på HU601-radion i min S80.
Radion visar 7-8% lägre än den analoga visaren, som några redan konstaterat.

// Man måste alltså göra Exit när man är i avancerat läge för att komma tillbaka //
Användarvisningsbild
av greeeken
Ja det är normalt att den visar lägre.
Den är mer precis o exakt !!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]