- tis 28 jul 2015, 22:19
Men oket kommer inte explodera utan i värsta fall läcka och många är ändå nöjda med biltemas bildelar. De som är skeptiska är ofta de som aldrig provat själva. Jag har köpte biltemadelar tidigare och alltid varit nöjd.
Och det finns ju garanti på grejerna som täcker de två åren du tänkt ha bilen kvar.
Orfeous skrev:Jag ska börja med att höra med volvo om dom kan titta på det. Men dom vill väl som vanligt ha 1000000kr i betalt :)Biltemas ok är med största sannolikhet ett alldeles utmärkt val ändå men själv resonerar jag som så att delar från utlandet där jag VET att det är bra märke inte är så farligt mycket dyrare. Biltema har ju inte direkt någon egen fabrik för bromsok. Det är helt enkelt en brembo, TRW, ATE, Pagid osv i biltemaförpackning men grejen är ju att man inte vet och då blir man ju osäker eller hur? Just detta kvartal kanske de råkat fått tag på en upplaga billiga ok som är slarvigt renoverade med taskiga tätningar.
eurocarparts var ju intressant.. men ändå mycket pengar för min börs i dagsläget.
Men oket kommer inte explodera utan i värsta fall läcka och många är ändå nöjda med biltemas bildelar. De som är skeptiska är ofta de som aldrig provat själva. Jag har köpte biltemadelar tidigare och alltid varit nöjd.
Och det finns ju garanti på grejerna som täcker de två åren du tänkt ha bilen kvar.