Moderator: Moderatorer

Skickade iväg skadeanmälan idag. Visade sig att jag har ett tillägg som bla. rör olyckor med djur, vilket reducerar självrisken med 100%. Inte illa att få bilen lagad helt kostnadsfritt. Har även hyrbil, väljer jag bort den ersätts jag med 100:-/dag... Ska nog åka och köpa en lott 8)
fjohan82 skrev:Skickade iväg skadeanmälan idag. Visade sig att jag har ett tillägg som bla. rör olyckor med djur, vilket reducerar självrisken med 100%. Inte illa att få bilen lagad helt kostnadsfritt. Har även hyrbil, väljer jag bort den ersätts jag med 100:-/dag... Ska nog åka och köpa en lott 8)
Nej, gör inte det turen är nog förbrukad
Får väl bjuda på denna händelse, så här på min första semesterdag.....

Då FT:n har har vilat i ca 1 1/2 vecka.
Så tänkte jag att det var dags att lufta henne lite....
Med facit i hand så skulle jag stannat hemma!

Turen slutade med närkontakt av 1:a graden, med ordningsmakten.
Och ett föreläggande om ordningsbot, kategori 170B.
Tillåten hastighet: 70km/h.
Uppmätt hastighet: 85km/h.
Föreläggs ordningsbot: 2000 SEK.

Vilken dj*vla start på semestern.
börne skrev:
Stefan_KG skrev:Vilken dj*vla start på semestern.
Taskig start... men det var ju självförvållat så bara att gå vidare & ta en semesterbärs som tröst :mrgreen:
Självklart är det självförvållat.
Skrev på boten på plats, inte mycket att bråka om.

Svärfar skrattade gott iallafall när han fick se lappen.
Hur mycket körde du egentligen då? ;) Dom brukar ju dra av lite som säkerhetmarginal.. Plus att du kanske hann sakta in lite innan dom mätte?
Vad jag har gjort? Ptja, sett värdet sjunka något djävulskt på bråkdelen av en sekund. :lol:
Bild
Grillchips: och jag som hade ångest över att den slog över till 8900 mil nu i veckan :roll:

Annars idag så har jag varit hos Ronne och hämtat hem nya sulor till Cratus fälgarna jag köpte. Nu blir det fälgrenovering i helgen 8)
Bild

Min bil sjönk väl som en sten nu i värde för några veckor sedan när den slog över till detta miltalet i Göteborg. :lol: Bild
Krängt på nya däck alldeles själv (med en treminuters-instruktion på ett annat hjul innan).
Iofs är det väl inte så svårt när man har tillgång till bra grejers.

Bild
Första på plats!

Bild
Andra däcket av.

Bild
Lite balans i livet måste man juh ha...
Senast redigerad av 1 bjornel, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 391
  • 392
  • 393
  • 394
  • 395
  • 1912

Vad jag vet är det inget synbart eller utstic[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]

Inte helt ovanligt att det är rejält med[…]