- tor 23 jul 2015, 11:12
Om man gasar med en ställd hastighet så pausas väl bara farthållaren? 70 -> 90 borde det alltså räcka att köra manuellt och är det en nog lång sträcka så att farthållaren kopplar ur så funkar väl resume-knappen även i det läget för att återgå till 70?
ulf_gbg skrev:Kan tillägga att jag länge har funderat på varför Volvo inte lägger in Preset-knappar där man kan lagra åtminstone två olika hastighetsgränser. I detta fallet skulle man ha en knapp för 70 km/h och en för 90. Detta skulle, i min mening, vara betdligt smidigare än att tillfälligt stänga av eller "överrida" farthållaren, enligt metoderna som jag och TS använder.Skulle nog säga dagens utformning är bra. Särskilt om du testat någon nyare bil typ MY14 eller nyare (eller om det beror på huruvida man har adaptiv farthållare?) där ett knapptryck +/- ger 5 km/h mer eller mindre, inte 1 km/h som tidigare. Smidigare än att programmera presets tycker jag.
Om man gasar med en ställd hastighet så pausas väl bara farthållaren? 70 -> 90 borde det alltså räcka att köra manuellt och är det en nog lång sträcka så att farthållaren kopplar ur så funkar väl resume-knappen även i det läget för att återgå till 70?

- By MrSpock