Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ankman
Jag har bussningar till länkarmen på vänster sida som är GLAPP
Nu till den roliga frågan ... Är det någon som bytt bussningarna??
Har hittat bussningar till länkarmen för 87krst.. Men sitter dom så jä.. så det inte är värt att prova att byta bussningar eller är det någolunda att få lös de gammla bussningarna..
Jag har ingen press själv om det är ett krav..
Ska även byta bussningar på krängnings hämmarn... om det är något man måste tänka på

Bilen är en
854-93 GLE
Just passerat 37000mil
av Kena
Kolla med verkstad vad de ska för att öra jobbet inkl framhjulsinställning. Ibland lönar det sej inte att göra jobbet själv. Tex. bytte jag yttre styrleder själv. Styrleder på Volvo 550kr+fyrhjulsinställning 850kr och ett par timmar i Gds hall 200kr=1600kr. Volvo ville ha 1900kr så en mindre verkstad tar nog ca 1500 för jobbet inkl hjulinställning. Lönar sej att ringa runt lite ivf.
Användarvisningsbild
av ankman
nja... jag gör jobbet själv för de ända jag inte har i verktyg är press och de har jag tillg. till om det skulle behövas.. Jag har inte lämnat in någon av mina bilar än av dom 60st jag har haft men det är min första 850 och inte den sista så man vet inte allt om dom än..
Men frågan va om bussniingarna sitter som berget eller om dom sitter som normala bussnnigar som typ i bakvagnen på en 240..
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Jag bytte mina själv, det var inga problem. Sågade ur de gamla å tryckte dit de nya med ett rejält skruvstycke. Se till så de nya hamnar på samma ställe som de gamla bara.
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Som ett litet PS... Killen som bytte bussningarna på länken ovan, hans problem var troligen styrstoppen. Brukar låta rätt rejält om man styr i bott och kör över ojämnheter på samma gång. Hade han gjort rent och smörjt dom hade han sluppit byta bussningarna.
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]