- fre 10 jul 2015, 18:05
#988364
Tror bara den ser så ut. Mäter du från golv till mark ska det vara samma höjd bak och fram!
Moderator: Moderatorer
crumpets skrev:CC är sjukt stötiga. Trist att du är missnöjd men du borde provkört bättre...Fast CC går inte att få som R-design. Går inte ens att välja till sänkt chassi till CC.
Vill minnas att Heico har nån slags offroadfjädrar till CC. Kanske du kan prova om de är bättre? Dyrt för att bara testa dock.
Dynamiskt chassi är f.ö. det mellanhårda chassiet. Det brukar vara ordningen komfort->dynamisk->Rdesign.
Rillee skrev:Nu har noll koll på chassin, men om bygger en högre bil så behöver man nog styva upp chassiet för att bilen inte ska kränga och gunga och bli farlig i en undanmanöver.Ja, att bilar med lång fjädringsväg är bekvämare än vanliga bilar är nog en utbredd modern myt. De allra flesta höjda crossover och suvar har småstötig fjädring. Det krävs att man väljer någon modell som har adaptivt chassi (typ DCC) för att få god fjädringskomfort.
Så det är nog något man får leva med när man köper en högre bil.
DonNicce skrev:Har du en D2?
De har ett lägre sportchassi för att få ned förbrukningen. Det gäller även vanliga V40 utan CC.
Personligen tycker jag att fjädringskomforten är usel på V40 CC D2 och det är så pass dåligt på svenska vägar att jag aldrig kan tänka mig att köpa en D2:a. Har tyvärr ännu inte fått chansen att prova en D3 i CC-utförande, men jag hoppas att den är bättre.
MartinS skrev:Nu har jag kört 150mil med min nya V40CC D2, och jag tycker chassiet är jättetrevligt. Komfortabelt men ändå fast. Jag kunde dock önskat mig att bilen i sig var lite högre än vad den är kanske, både markfrigång och vid in/ursteg.Heico har höjningssats till V40 CC. Höjer bilen med 30 mm.
Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]