Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Eh 40k, dom var nog praktikanter eller överhettade :)

Men förklara för mig bara, killen du får stolar av.. tar han bort och behåller sin PSM.. så du får inte den? Köpa ny är säkert jättesuperdyrt.

Jag vill påstå att stolens PSM har god chans att fungera direkt i din bil, så allt du behöver är att låta dom ladda CarConfig med Powerseat flaggan så är saken biff.. försök med annan Volvo ÅF eller vänta tills efter semestertider kanske.
johnnype skrev:Eh 40k, dom var nog praktikanter eller överhettade :)

Men förklara för mig bara, killen du får stolar av.. tar han bort och behåller sin PSM.. så du får inte den? Köpa ny är säkert jättesuperdyrt.

Jag vill påstå att stolens PSM har god chans att fungera direkt i din bil, så allt du behöver är att låta dom ladda CarConfig med Powerseat flaggan så är saken biff.. försök med annan Volvo ÅF eller vänta tills efter semestertider kanske.
Enligt teknikern på Rejmes behövdes en ny kabelruska till kupén för att få det hela fungera, den var tydligen svindyr. Han påstod att jag inte själv kunde/fick byta den utan Volvos tillåtelse. Kan någon förklara vad som skiljer en bil med/utan elstolar rent kabelmässigt. Var verkligen alla bilar helt unika från fabrik vid denna tid?, Borde ju blivit otroligt dyrt med alla olika kabelvarianter med avseende på hur olika utrustade dom är. Sedan nämde han att man kanske behövde någon mer modul som hade med elinfällbara backspeglar att göra. Låter ju väldigt konstigt, fanns det ens att få på en -05:a?
Ska kolla upp det där med PSM-modulen hos säljaren av inredningen. Tror att han byte från ljus inredning till en mörk för det "var enklare att hålla rent" i en fd taxibil. Kan ju vara så att han snodde med sig modulen till sina nya stolar... \SL
dissonans skrev:Elinfällbara backspeglar med markbelysning ingick i Business plus plus 2005 (och kanske senare också..).
Teknikern på Rejmes kanske inte är ute och cyklar iaf. Han bubblade något om att elstolarna kanske bara funkade ihop med en viss utrustningsnivå och nämde att viss Radio/cd, el-backspeglar och backvarnare kanske var tvungen att monteras i om man vill ha elstolar. Som sagt, köpte en snikig 'kinetic' och prioriterade två ägare, lite mindre mil på mätaren, fullservad på Volvo och i mitt tycke fint skick, före en massa rolig utrustning. Trodde ju att det skulle gå att fixa tillbehören själv med delar från t ex jb:s i Jönköping. Och det går nog, om man inte har fel bil från början. \SL
XC70 stolarna har bredare sömmar, men jag såg en annons där det var svarta stolar och ljusa sömmar vilket han menade var enda i världen exemplar. Vilket jag inte tror på.

Däremot blir jag nyfiken på ifall det kan vara ett tecken på att det är softskin eller något, den mjukare och dyrare sorten?

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det had[…]

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]