Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Men när dom hade tagit bort däck o så såg dom att det kommit uppifrån...
Tänkte att det var ett skrivfel första gången, men en gång är ingen gång, två gånger en tradition.

HJUL din rackare! Det är HJULET de tar bort. (N) :-(O)
Jo såklart.. Kan vara lite dialektalt det där också.. I allafall säger de flesta av mina släktingar norrifrån däck om "hela paketet". Så jag blev kanske lite väl påverkad nu när vi är norröver. ;)
Men på riktig svenska är det såklart hjulet dom plockade.. Vore nog svårt att få av däcket nr färgen sitter kvar på bilen.
Jo och det är ett ofog som sprider sig. Vissa kallar det för utveckling av språket...

OT som fan:
Stupränna. Finns inte. Avvattningssystemet består av (i princip) hängränna och stuprör. Men stupränna är så vanligt förekommande att det finns med i SAOL :-O)

Hjul kommer snart vara lika sällan använt som färst. Alla säger däck i stället. "Igår satte jag på vinterdäcken". Fast det var hjulen man bytte.
Fast visst sätter man på vinterdäcken, det är ju inte fel. Bara för man byter något betyder ju inte det att det är det enda man byter.
Köpråd v50/s40 /c30

D2 är en helt ok motor (2010-2012) så l[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]