- tor 12 apr 2007, 14:54
Jag misstänker att det är så att när de sa upp Spray kopplade Telia bort dem ur telestationen och sen ska Telia in igen för att koppla in BBB. Med andra ord. Ska man byta ADSL leverantör måste en gubbe ut från Telia för att först koppla bort det gamla ADSL för att sedan skicka dit en gubbe igen för att koppla in ett annat ADSL. Är det inte samma hårdvara i telestationen till ett och samma telefonnummer?
krewblew skrev:De har pratat med supporten ett antal gånger. Det som jag tycker känns konstigt är att de varit uppkopplade under flera år med både Telia ADSL och spray ADSL. Om jag fattat allt rätt så var de först tvungna att säga upp Spray för att kunna byta till BBB. Först när uppsägningstiden löpt ut kunde BBB börja koppla in.Daddan skrev:Det beror på att alla ordrar/beställningar som läggs till bbb och alla andra leverantörer än Telia måste i sin tur lägga en order till Telia för att dom ska komma och koppla in dig i Telestationen. I och med att Telia fortfarande har monopol på telestationerna så får inte våra tekniker gå in i dom. De tar ut en handläggningstid (det som vi kallar inkopplingstid) på 3-5 veckor. Sedan händer det att allt försenas från antingen ena eller andra partens sida. Men har du ringt supporten och lagt något ärende eller så? isf kan jag kolla upp det..krewblew skrev:Jag jobbar på bredbandsbolaget, så är det några frågor du har så kan jag svara på dom in i minsta detalj... Kan all teknik runtomkring, om du vill veta hur det fungerar osv...Oj då. Då kanske man kan få fråga varför det tar två månader att koppla in ADSL hos svärpäronen i Stockholm? De hade spray innan men de är mycket dyrare.
Men därför tar det tid.. Men 2 månader låter väldigt mycket tycker jag..
Jag misstänker att det är så att när de sa upp Spray kopplade Telia bort dem ur telestationen och sen ska Telia in igen för att koppla in BBB. Med andra ord. Ska man byta ADSL leverantör måste en gubbe ut från Telia för att först koppla bort det gamla ADSL för att sedan skicka dit en gubbe igen för att koppla in ett annat ADSL. Är det inte samma hårdvara i telestationen till ett och samma telefonnummer?
Mvh
David
V70N T5 MY00
David
V70N T5 MY00