Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Idag när ja skulle ut å åka märkte jag att det luktade typ unket från ventilationen. Lukten kom till å från. Typ som gammalt kondensvatten eller ngt.?

Pratade me en ac- firma å han trodde inte det berodde på ac:n. Kunde va kondens-slangen(den som kondensvattnet rinner i,ut på gatan under bilen)som va igensatt, eller värmepaketet som läckte:( , dt va tydligen vanligt på de modellerna(?!)Värmepaktet altså. Ja kunde inte se att den dragit ngt kylvatten.

Bilen är en v70 00-a gamla karossen, bilen har ecc(2-zons). Ca 13800 mil.Kör alltid me ac på. Sen 11600 mil då ja köpte den. Mkt tacksam för ideer:):):) Mvh: Thomas
av christer.d
Kermithboy skrev:Idag när ja skulle ut å åka märkte jag att det luktade typ unket från ventilationen. Lukten kom till å från. Typ som gammalt kondensvatten eller ngt.?

Pratade me en ac- firma å han trodde inte det berodde på ac:n. Kunde va kondens-slangen(den som kondensvattnet rinner i,ut på gatan under bilen)som va igensatt, eller värmepaketet som läckte:( , dt va tydligen vanligt på de modellerna(?!)Värmepaktet altså. Ja kunde inte se att den dragit ngt kylvatten.

Bilen är en v70 00-a gamla karossen, bilen har ecc(2-zons). Ca 13800 mil.Kör alltid me ac på. Sen 11600 mil då ja köpte den. Mkt tacksam för ideer:):):) Mvh: Thomas
det är inte vanligt att att värmepaketet går den firman visste inte vad han pratar om.
kolla i stället kupe filtret om den är igensatt
min v70 har rullat 22000 mil
utan att byta värmepaket.
av Kermithboy
oki,ska kolla dt filtret. Men tycker dt e konstigt att lukten kom sådär direkt bara. Men som sagt bara kolla. Har aldrig kollat dt.
Användarvisningsbild
av dahumbug
Garanterat kupéfiltret! Hade precis samma symptom på min bil, det kom bara på en gång. Jag bytte filtret och lukten försvann.

Lycka till!
av Kermithboy
Oki, ska testa:) Tack tack.
av Kermithboy
Va e dt för skillnad på ett vanligt kupefilter å ett kolfilter? Vilktet är att rekomendera?
av Kena
CRC (de som illverkar 5-56) har ett medel för ac rengöring Airco cleaner tror jag det heter.
av matte75
Kena skrev:CRC (de som illverkar 5-56) har ett medel för ac rengöring Airco cleaner tror jag det heter.
Biltema har en likadan produkt som CRC som kostar 89kr. Precis samma doft som CRC medel.
Användarvisningsbild
av 232Divers
hade samma problem med min bil också med unket lukt.. kikade på filtret för roskull i går o fann att den var extrem skitig.. fann även en massa smuts runt om själva filtret som hade börjat förmultna o likna matjord.. lukta rikitgt illa.. =(
av Kermithboy
Tack för tipsen:) Ska kolla lite i helgen.

Har också råkat ut för detdä[…]

Full tank i Arjeplog innan avfärd nu på[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]