- sön 21 jun 2015, 12:57
Förr med 850/X70 när man bytte från 280-302-320 så skiljde även bromsslangarna. Fast det syns om det stretar i dom med fullt styrutslag. Går det bra så gör det. Bromsskölden funkar garanterat att använda samma.
StefanN skrev:I princip handlar det bara om att byta tillräckligt mycket delar, förr eller senare passar det. Hoppas dock på förr.Köp med en billig begagnad stor bromsskiva kanske även begagnade belägg. Då syns det direkt om det passar. Kostar inte mycket extra.
Min plan är att ta hem oken och prova lite, verkar det ok köper jag skivor och sköldar och klossar sen också så borde det räcka. Besiktningen är jag inte det minsta bekymrad över, det finns inte en suck att dom märker detta.
Totalpriset blir under 5000:- och då jag ändå behöver byta skivor och belägg fram så är merkostnaden försumbar.
Förr med 850/X70 när man bytte från 280-302-320 så skiljde även bromsslangarna. Fast det syns om det stretar i dom med fullt styrutslag. Går det bra så gör det. Bromsskölden funkar garanterat att använda samma.

- By bönan