Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malajo
Mini_ice skrev:Är det förresten samma högtalare i olika volvo, typ S60 och V70?
Har precis köpt mig en V70 och ljudet är inte alls lika bra som i gamla S60:n. Funderar på om jag bara kan skifta högtalarna i dörrarna?
Samma högtalare i dörrar på S60/V70/Xc70 bara att byta, finns 3 system, känn under passagerarsätet efter slutsteg, har du inget är det bara att plocka i high performance eller premium beroende på hur mycket pengar du vill lägga ner[/quote]
Jag har fattat att det finns 3 olika system. Men hur vet jag vilket jag har? Har kollat nummer på högtalare i hatthyllan i S60 och på diskant i D-stolpen i V70. Googlat men hittar inget som avslöjar vilka system dom tillhör.

Bild

Bild

Såg nu när jag skulle lägga upp bilderna här att den ena högtalare har gul etikett, betyder det något?

Har kollat under stolen oxå, finns inget slutsteg.
av frippe87
Då verkar det vara så att du har den lägsta, performance.

Jag har ett High Performance tillsalu om någon är intresserad. 6 högtalare plus ett slutsteg.
av malajo
frippe87 skrev:Då verkar det vara så att du har den lägsta, performance.

Jag har ett High Performance tillsalu om någon är intresserad. 6 högtalare plus ett slutsteg.
Så hur ser man skillnad på dom?

Jag känner själv att jag har bra mycket bättre ljud i S60 än i V70.
Du menar alltså att dom här högtalarna är från samma typ?
Högtalarna är alltså från 2 olika bilar.

Vet inte om jag har lust att lägga pengarna för ett HP, antar att vi snackar ett par tusenlappar.

Egentligen undrade jag bara om det var lönt att skifta högtalarna i bilarna eftersom jag upplever det som bättre i S60 och den ska säljas.
Högtalarna i hatthyllan gör kanske mycket skillnad?
Dom saknar jag ju i V70.
av frippe87
Den vita etiketten, där det står Volvo och artnr, HP har blå PS har gul etikett.
Vet inte om det kan låta bättre pga sedan/hatthyllehögtalare, men inte helt omöjligt.

HP är tillsalu för 1500.

Mvh
Användarvisningsbild
av Mabuse
Mitt tips är att satsa på eftermarknadshögtalare från DynAudio med en gång.
Till och med från Premium blev det ett steg uppåt.
Seastreams Garage installerade dem åt mig. Det kostade lite, men det var det värt.
av malajo
frippe87 skrev:Den vita etiketten, där det står Volvo och artnr, HP har blå PS har gul etikett.
Vet inte om det kan låta bättre pga sedan/hatthyllehögtalare, men inte helt omöjligt.

HP är tillsalu för 1500.

Mvh
Du menar att själva volvo-etiketten ska vara färgad?
Inte som på min översta bild några inlägg upp där det sitter en färgad etikett under volvo-etiketten?

Är dina HP till en V70?
Antar att det är skillnad på S60 och V70?
av frippe87
Ja precis, det är etiketten dom är färgad.

Det är samma högtalare till V70/s60, det som kan skilja är en "dummie" men det beror på vilken dörrsida man har, inte billmodell. V70 har d stolpe högtalare och s60 hatthyllehögtalare. Men i övrigt är det samma högtalare i dörrsidorna på V70/s60.
av malajo
frippe87 skrev:Ja precis, det är etiketten dom är färgad.

Det är samma högtalare till V70/s60, det som kan skilja är en "dummie" men det beror på vilken dörrsida man har, inte billmodell. V70 har d stolpe högtalare och s60 hatthyllehögtalare. Men i övrigt är det samma högtalare i dörrsidorna på V70/s60.
Följer inte högtalare till hatthylla/D-stolpe med i premium-paketet då?
av Schmoyoho
Trodde inte högtalare i D-stolpe funnits sedan 850 :shock:

Högtalare i hatthyllan finns det i en bekants första generation S80 iallafall. Ej PS utan performance eller HP.

Beställ ett eget batteri och byt. https://w[…]

Det borde vara detalj nr: 3 på bilden. D&ari[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Gå in på Google play butik och sö[…]

Är det samma om du håller dig till ladd[…]