Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur fasen får man loss den jäkla kupétemp. sensorn? Tog loss ECC panelen och stereon men hittade då inga klämmor typ som man skall trycka in för att få loss den?

Någon som har lite tips och ev. bilder på hur jag får loss den?
timebandit skrev:Hur fasen får man loss den jäkla kupétemp. sensorn? Tog loss ECC panelen och stereon men hittade då inga klämmor typ som man skall trycka in för att få loss den?

Någon som har lite tips och ev. bilder på hur jag får loss den?
Man vrider loss den.
Användarvisningsbild
av eccy243
Är du säker att du är på rätt "grej"? Kupétempsensorn sitter bara med två klämmor upptill och nertill. Ungefär som ett kontaktstycke.
av timebandit
Visst är jag på rätt grej ;)

Tatt bort ECC panelen och stereon. Det sitter ett litet kontaktstycke på givaren. Men dem dära klämmorna hittar jag inte och känner inte ens. För den borde väl inte vara så svår att få loss? Försökte nog i över 1 timma utan att hitta rätt...

Här är en bild som jag lyckades ta med mobilkameran.
Lust att ringa in vart "klämmorna" sitter?

http://dzn.mine.nu/~timebandit/volvo/DSC00085.JPG
Användarvisningsbild
av #27
-För in handen genom styrenhetens öppning och ta bort kupétemperatursensorn genom att trycka ihop sensorns låstaggar med fingrarna och ta dra ut den bakåt.

Obs! Lägg märke till hur kupétemperatursensorn sitter innan borttagning.
-Koppla ur kupétemperatursensorns kontaktstycke.

Låsningarn sitter klockan 2 och 8 sett genom gallret.

Ta bort knappen som sitter till vänster om sensorn för att se mer om de kan vara till någon hjälp..
av timebandit
Jo, den beskrivningen har jag via Haynes samt utskrift från Bilia från Vadis men några låstaggar/klämmor ser/känner jag då inga?

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]