Moderator: Moderatorer

av jonko
Bytt hjullager höger fram... Det SKF lagret som hade rasat var mindre än 2 år och mindre än 2000 mil.. Den här gången fick det bli Biltema istället, kan knappast vara mycket sämre.
jonko skrev:Bytt hjullager höger fram... Det SKF lagret som hade rasat var mindre än 2 år och mindre än 2000 mil.. Den här gången fick det bli Biltema istället, kan knappast vara mycket sämre.
Hur lät det för dig? Jag har försökt felsöka ett resonansljud dom senaste dagarna, det är som värst vid 65-70,sen blir det mer högfrekvent tills jag inte hör det längre :x Funderar på att lämna in den för felsökning i veckan för att hitta felet :/
Då har bilen fått sig en 16000 mils service.
Samt byte av oljan i automatlådan.

Helt galet vilken skillnad det blev på lådan.
Bilen känns som ny igen.
Och bränsleförbrukningen sjönk drastiskt.

Bilen ifråga är en V70 2.5ft -11
av jonko
Steffe3 skrev:
jonko skrev:Bytt hjullager höger fram... Det SKF lagret som hade rasat var mindre än 2 år och mindre än 2000 mil.. Den här gången fick det bli Biltema istället, kan knappast vara mycket sämre.
Hur lät det för dig? Jag har försökt felsöka ett resonansljud dom senaste dagarna, det är som värst vid 65-70,sen blir det mer högfrekvent tills jag inte hör det längre :x Funderar på att lämna in den för felsökning i veckan för att hitta felet :/
Klassiskt vinande som blev värre när jag svängde vänster (och belastade höger kraftigare) för att avta helt när jag svängde höger.
  • 1
  • 367
  • 368
  • 369
  • 370
  • 371
  • 1912

Rostskyddsgaranti är ingenting värt. […]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]