Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#1614585
Volvo har två modeller som börjar på närmare miljonen (ES90 & EX90), en bil som är allt för dyr för sin storlek med ett baksäte som för många är oanvändbart (EX30) samt två modeller som bygger på en plattform/kaross för förbränningsmotor (EC40 & EX40).
De två senare är väl inte så effektiva/låg förbrukning heller).
Jag blir förvånad om EX60 kommer gå att få för under 700.000kr.
Volvo gillar uppenbarligen sin inslagna väg framåt...
#1614591
fjohan82 skrev:Volvo har två modeller som börjar på närmare miljonen (ES90 & EX90), en bil som är allt för dyr för sin storlek med ett baksäte som för många är oanvändbart (EX30) samt två modeller som bygger på en plattform/kaross för förbränningsmotor (EC40 & EX40).
De två senare är väl inte så effektiva/låg förbrukning heller).
Jag blir förvånad om EX60 kommer gå att få för under 700.000kr.
Volvo gillar uppenbarligen sin inslagna väg framåt...
Jag delar helt din uppfattning. Känns som om Volvo lämnar sina tidigare värderingar om att vara en bil för svenska folket, i alla fall om du är en medelinkomsttagare. För fyra år sedan när jag beställde vår första elbil så var Mercedes EQB billigare än Volvos XC40! Valet var enkelt. Nu ska vi ha ny bil och hos Volvo har ingenting hänt som är intressant för oss. Blir inte Volvo eller Mercedes denna gång…
Förr sa man Volvo, villa och vovve. Nu är det Kia, kåk och katt som gäller. Men det blev inte Kia heller. :-)
av Jgo
#1614599
valln skrev: För 52 minuter sedan. Fast nya EX60 för 700 000 kr borde många kunna hantera.
Antar ni utgår från standardutrustning? Är det fler saker som ingår i standardutrustningen för elbilar kontra laddhybrider? Håller annars med om att 700k ändå känns okej
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Byte Xenon V70 -08

Som sagt, jag har blivit ombedd att hjälpa ti[…]

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]