av envariabel - lör 06 jun 2015, 12:22
Vid mätning av trycket var det aldrig så lågt som 20hPa. Jag fick tag på en begagnad givare som skulle funka för 150kr så jag testade den, mycket riktigt så visade nästa mätning endast värden mellan 3-20. Även felkoden 2453 försvann. Dok verkar det inte vara det enda problemet..
Symptom 2 har inte visats sig igen men nr 1 kommer fortfarande, att man alltså kan accelerera på bra upp till ett visst varvtal sen tvärstopp. Inget exakt varvtal, ofta olika. Det händer fortfarande bara första starten på dagen och ger sig efter en stund. Jag har även fått för mig att om jag kommer upp i lite hastighet och lägger i 2an för att "tvinga" upp varvtalen förbi "gränsen" så funkar det fint efter det.
Låter det för er som att det är dpf som är igensatt? Det böts för ca 7000mil sen och var förmodligen begagnat redan då...
Ska jag åka iväg till någon öde grusplan för att starta en degenerering via Vida och se om det hjälper en stund?
Annars så börjar jag förbereda mig för ett partikelfilterbyte.. Men det verkar ju gå fint att göra själv, någon med erfarenhet?