Moderator: Moderatorer

börne skrev:
fjohan82 skrev:Polerat och vaxat bilen med maskin för första gången, gick förvånansvärt bra 8)
Bilder :wink:
Såklart! Dock från idag, den är lite blöt efter en snabbtvätt på hemvägen.

Bild

Bild

Bild

Bild
Körde tidigt imorse till Upplands Motor i Kista för att lämna över bilen till min PST. Efter lite snack så bad han om regnr, slog in och inget dök upp. Han letade lite och såg att tiden var först NÄSTA tisdag... :oops: :lol:
Efter gårdagens miss hos Upplands Motor (och med återbäringen på kontot) så tog jag mig i kragen och köpte något jag länge velat ha. Samt lite annat.
Bild
grillchips skrev:Efter gårdagens miss hos Upplands Motor (och med återbäringen på kontot) så tog jag mig i kragen och köpte något jag länge velat ha. Samt lite annat.
Faktiskt ungefär vad jag tänkt också, dock mer kem i min lista, för att försöka få ordning på min blästrade huv, och lite andra repor.

Dessutom måste man ju ha något att göra på semestern som kommer snart ;p
grillchips skrev:Efter gårdagens miss hos Upplands Motor (och med återbäringen på kontot) så tog jag mig i kragen och köpte något jag länge velat ha. Samt lite annat.
Jag köpte samma maskin i helgen som gick, fungerar mkt bra i förhållande till sitt pris på 299:-. :-)-)
Dock skaffade jag gula "Jula-kuddar" på 100mm, istället för de som följde med.
Steffe3: Ja det blir ju lite som en bonus på kontot såhär års och det är ju välkommet! :) Nu var det inga större utsvävningar jag gjorde eftersom maskinen kostade nätta 299:- på Jula (och resten av återbäringen ska täcka 12k-servicen nästa vecka) men lite fin-kem ska jag försöka få in i budgeten också. Om inte annat så har jag en del Meguiars-produkter kvar i förrådet som jag säkert kan göra något med.

fjohan82: Definitivt! Hade tänkt plocka den på Biltema först då maskinerna är identiska men jag föredrar den blåa framför gråa, dock var den utgående på Biltema och senast jag var där fanns den inte i lager. Det gjorde den idag, men då hade jag redan köpt denna och orkade inte byta. Nu börjar det roliga med att plugga på innan man vågar ge sig på lacken! :D
grillchips skrev:fjohan82: Definitivt! Hade tänkt plocka den på Biltema först då maskinerna är identiska men jag föredrar den blåa framför gråa, dock var den utgående på Biltema och senast jag var där fanns den inte i lager. Det gjorde den idag, men då hade jag redan köpt denna och orkade inte byta. Nu börjar det roliga med att plugga på innan man vågar ge sig på lacken! :D
Ja det är spännande att se resultat. För mig var det första gången med maskin, dock var det oväntat lättjobbat med tanke på att maskinen i princip gör allt jobb själv. :-)-)
fjohan82 skrev:Hämtat min bil från skadereparation, mycket nöjd med resultatet, passform etc. Dessutom verkar de ha släckt felmeddelandet om strålkastarfel, då det inte visade sig samt att de justerar sig som de ska :D
Lämnade dessutom tillbaka lånebilen, skönt att slippa den...
Vilken verkstad var du till? Min bil måste lackas då bucklan på bakdörren inte gick att massera ut :cry: och vill inte få nyansskillnad. Funderar på Upplands Motor i Kista.
Kört sönder min bil. Utövar en hobby som innebär att man åker "kust/vattennära" längs med Gotlands kustlinje.
Stigarna o ev. vägar är gropiga modell värre o större, 4wd behövs så även markfrigång men eftersom jag trodde jag hade en SUV så åkte vi i 14 dagar runt södra o mellersta kusterna. Jag har nu fått ett ljud när jag släpper bromsen typ som om man klämmer på en katt samt att när jag stannar så kommer det Servoolja vänster fram. Just nu hoppas jag innerligt att det är någon O-ring. Märkte det först när servooljan tog slut i burken o ratten kändes darrig....så på Måndag blir det jobbigt värre, just nu får den vila med fylld oljebehållare, styrning OK, men bromsljudet kvar....kan bli dyrt känns det som.
  • 1
  • 365
  • 366
  • 367
  • 368
  • 369
  • 1912

Har du kollat att hylsorna i reläsockeln (i e[…]

Motorvärmare 850

Kontaktvärmaren (som du byter på 5 min)[…]

Prestige Performance

med andra ord kan man säga att Prestige perfo[…]