- mån 01 jun 2015, 17:28
Jag har exakt samma problem som rolfr. Ljudet kommer någonstans bakom instrumenthuset strax bakom "puckeln" på instrumentpanelen.
Ljudet kommer efter att panelen/kupén blir varm av solen och försvinner när:
* Kupén svalnar
* Jag trycker instrumentpanelen framåt eller drar den bakåt.
* Jag trycker med handen strax bakom "puckeln".
* Trycker ratten uppåt eller nedåt.
Jävligt störande ljud och jag har plockat bort instrumenthuset för att kika bakom. Kunde inte hitta något som skulle kunna orsaka ljudet (låter som hårdplast som vibrerar).
Någon som haft liknande problem och löst det?
rolfr skrev:S60 2011 summum, liknade problem i våran bil det knarrar i bland från instrumentpanelen, inte alltid, men gör jag en handpåläggning slutar det eller om jag trycker ratten uppåt eller nedåt slutar det men återkommer. Har varit på verkstad där man lossade skruvarna under kepsen på instrumenteringen och drog dom endast löst, inget som hjälpte, vid nästa service kommer jag att be dom försöka lösa detta, kommer oftast när det är kalt ute.Lyfter an gammal tråd istället för att skapa en ny.
Jag har exakt samma problem som rolfr. Ljudet kommer någonstans bakom instrumenthuset strax bakom "puckeln" på instrumentpanelen.
Ljudet kommer efter att panelen/kupén blir varm av solen och försvinner när:
* Kupén svalnar
* Jag trycker instrumentpanelen framåt eller drar den bakåt.
* Jag trycker med handen strax bakom "puckeln".
* Trycker ratten uppåt eller nedåt.
Jävligt störande ljud och jag har plockat bort instrumenthuset för att kika bakom. Kunde inte hitta något som skulle kunna orsaka ljudet (låter som hårdplast som vibrerar).
Någon som haft liknande problem och löst det?