camaro69 skrev:volvoR+s60 skrev:ljungström skrev:
Oreggat telefonnummer och dolt reg. nummer. Vad vill han dölja? Detta i kombination med den taskiga stavningen ("timmljus") gör annonsen oseriös i min ögon.
hmm,, sant. jag var så förtrollad av bilen så jag såg inte det :(
Ljungström
Vadå oseriöst?
Behöver man servera allt på Blocket? Vissa uppgifter kan lämnas när folk ringer om dom är intresserade. +
Oseriös = taskig stavning. Ett bland de mer infantila inläggen på detta forum. Du mer eller mindre idiotförklarar ett antal forumanvändare som stavar dåligt. Om vissa människor är dyslektiker, då är dom alltså oseriösa, enligt din bedömning.
Vilket oseriöst bottennapp.
Oreggat telenummer och dolt registeringsnummer är ett tämligen vanligt sätt för "bilhandlare" som inte har f-skattsedel osv att göra det svårare för skattemyndigheten att följa deras affärer.
Om jag skulle sälja en bil i den prisklassen och var medveten om att jag hade problem med stavningen hade jag använt mig av ett rättstavningsprogram eller dylikt och låtit det ta den extra tiden. Det är en annan sak om man skriver något lite snabbt på ett forum.
(Var inte länge sedan som Teknikens Värld hade en artikel om Blocket.se där en annonsansvarig(?) uttalade sig om hur man gör en bra annons och därmed lättare säljer sin bil. God stavning var en punkt, vettiga bilder en annan. )