Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoR+s60
Är inne på att byta min 2,4 mot något starkare.
var inne hos volvo och fick ett kanon pris på en -05 ganska fullutrst, silver men den hade gått 10.000 mil.
Hur lyckas man köra 10.000 på bara 16 månader som privatperson?
Vad tycker ni, är det något man borde satsa på?

mvh!
Användarvisningsbild
av camaro69
Det är väl inte så svårt att köra dom milen på 16 månader. Beror väl på vad man arbetar med.

Skulle hellre köpa den med många mil på mätaren under kort tid, än en som gått få mil på flera år. (Nyare bil till samma pengar)

Långkörningar sliter ju inte speciellt hårt på grejorna jämfört med alla start och stopp i stadstrafik.

Det viktiga är väl att bilen är servad och välvårdad.

Om det är rätt pris. Köp, innan någon annan hinner före.

:D
av volvoR+s60
camaro69 skrev:Det är väl inte så svårt att köra dom milen på 16 månader. Beror väl på vad man arbetar med.

Skulle hellre köpa den med många mil på mätaren under kort tid, än en som gått få mil på flera år. (Nyare bil till samma pengar)

Långkörningar sliter ju inte speciellt hårt på grejorna jämfört med alla start och stopp i stadstrafik.

Det viktiga är väl att bilen är servad och välvårdad.

Om det är rätt pris. Köp, innan någon annan hinner före.

:D
hmm, 150tusen fick jag ner den till :)
Användarvisningsbild
av Mattias_F
låter som ett överkomligt pris om bilen har skötts enligt plan och känns & ser bra ut. Jag håller med föregående att hellre en nyare bil som rullat fler mil på kortare tid.
Du slipper säkert fundera på om mätaren är skruvad med.... :lol:
av volvoR+s60
YEEEESS!!! har hittat min drömbil :D till ett kanon pris.
Ska nog ringa killen imorgon och försöka förhandla mig till ett lite bättre pris.
mmmmmm... D5 8)
vad tycker ni?
http://www.blocket.se/vi/11076065.htm?ca=14_s blir nog den

mvh..
av ljungström
volvoR+s60 skrev:YEEEESS!!! har hittat min drömbil :D till ett kanon pris.
Ska nog ringa killen imorgon och försöka förhandla mig till ett lite bättre pris.
mmmmmm... D5 8)
vad tycker ni?

mvh..
Oreggat telefonnummer och dolt reg. nummer. Vad vill han dölja? Detta i kombination med den taskiga stavningen ("timmljus") gör annonsen oseriös i min ögon.
av volvoR+s60
ljungström skrev:
mmmmmm... D5 8)
vad tycker ni?

mvh..
Oreggat telefonnummer och dolt reg. nummer. Vad vill han dölja? Detta i kombination med den taskiga stavningen ("timmljus") gör annonsen oseriös i min ögon.
hmm,, sant. jag var så förtrollad av bilen så jag såg inte det :(
Användarvisningsbild
av camaro69
volvoR+s60 skrev:
ljungström skrev:
mmmmmm... D5 8)
vad tycker ni?

mvh..
Ljungström

Vadå oseriöst?

Behöver man servera allt på Blocket? Vissa uppgifter kan lämnas när folk ringer om dom är intresserade. +

Oseriös = taskig stavning. Ett bland de mer infantila inläggen på detta forum. Du mer eller mindre idiotförklarar ett antal forumanvändare som stavar dåligt. Om vissa människor är dyslektiker, då är dom alltså oseriösa, enligt din bedömning.
Vilket oseriöst bottennapp.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Det är säkert inte specielt svårt att få regnumret till bilen om man ringer och ber om det. Som jag ser det är det den enda förutsättningen att kolla upp bilens historik, obetalda P-böter, skatt , service osv.
Ett stavfel är ju lätt hänt men ring och tala med ägaren föreslår jag.
av ljungström
camaro69 skrev:
volvoR+s60 skrev:
ljungström skrev: Oreggat telefonnummer och dolt reg. nummer. Vad vill han dölja? Detta i kombination med den taskiga stavningen ("timmljus") gör annonsen oseriös i min ögon.
Ljungström

Vadå oseriöst?

Behöver man servera allt på Blocket? Vissa uppgifter kan lämnas när folk ringer om dom är intresserade. +

Oseriös = taskig stavning. Ett bland de mer infantila inläggen på detta forum. Du mer eller mindre idiotförklarar ett antal forumanvändare som stavar dåligt. Om vissa människor är dyslektiker, då är dom alltså oseriösa, enligt din bedömning.
Vilket oseriöst bottennapp.
Oreggat telenummer och dolt registeringsnummer är ett tämligen vanligt sätt för "bilhandlare" som inte har f-skattsedel osv att göra det svårare för skattemyndigheten att följa deras affärer.

Om jag skulle sälja en bil i den prisklassen och var medveten om att jag hade problem med stavningen hade jag använt mig av ett rättstavningsprogram eller dylikt och låtit det ta den extra tiden. Det är en annan sak om man skriver något lite snabbt på ett forum.

(Var inte länge sedan som Teknikens Värld hade en artikel om Blocket.se där en annonsansvarig(?) uttalade sig om hur man gör en bra annons och därmed lättare säljer sin bil. God stavning var en punkt, vettiga bilder en annan. )
Senast redigerad av 1 ljungström, redigerad totalt 0 gånger.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]