- mån 23 mar 2015, 07:08
Jag kan svara på själva huvudfrågan, dvs bensin eller diesel, och det är självklart bensinturbo, men det är en smaksak/två läger. Folk som kommer från äldre bensindussinbilar utan turbo blir ju helt saliga när de upptäcker att det finns något som heter turbodiesel och rör på sig "fort" och med låg förbrukning. Synd bara att de inte gick vägen via en riktig bensinturbo, men som oftast är det ekonomi som styr bilval, inte vad folk egentligen vill ha. Jag har haft 1 dieselbil (fabriksny tjänstebil BMW 320d) för några år sedan, och då blev jag botat helt från dieselsunket. Har även provkört många dieslar, och de enda som varit vettiga är de med större motorer, ex vis BMW 530d samt 535d (de låter inte som dieslar utan mer roligt samt har karaktär).
För att förenkla, jag skulle aldrig valt diesel för de är så fruktansvärt tråkiga (förutom stora dieslar), ingen karaktär alls, allt vrid direkt och sedan kommer inget mer, antiklimax, "var detta allt?, var är resten upp till rött?".
För att förenkla, jag skulle aldrig valt diesel för de är så fruktansvärt tråkiga (förutom stora dieslar), ingen karaktär alls, allt vrid direkt och sedan kommer inget mer, antiklimax, "var detta allt?, var är resten upp till rött?".
Volvo V70 2,5T MY05