Hm, jag kanske skulle ha preciserat... Men man ser ju betyg på bilar lite överallt så det går väl bra att fråga om det generellt sett är en bra bil, även om ett Volvo-forum kanske inte kan anses opartiskt.
Jag kör inte mycket, men gillar att köra bil. Jag jobbar hemifrån och har inte kört nästan något på mer än ett år då jag skrotade min gamla bil så jag känner mig ringrostig... Men jag kommer ju att köra mer när jag har en bil. Bara små resor till gymmet och tillbaka men säkert längre resor på helgerna och det kan bli någon tripp en timme bort på en veckodag också.
Jag vill ha en bil som "bara funkar", snygg, säker, lättkörd, automatlåda. I andra hand kommer att den inte bör vara för dyr i drift, men på den punkten är väl allt bättre än den Jaguar jag avyttrade för ett år sedan. Jag blev jäkligt petig när det gäller bilar efter Jaggan men nu måste jag skaffa något nytt.
Jag kan inte mycket om bilar och det är inte samma konsumentskydd här i England där jag bor så om det är något särskilt som ska kollas vore det bra om jag får tips.
Jag har aldrig haft en dieselbil och har läst att det är cancerogent, så helst vill jag ha bensin om ingen protesterar jättehögt här. Ja, jag bryr mig om hälsa och miljö.
Och jag blir så konfunderad av alla olika beteckningar; 2.0 D SE Powershift, SE, R-design, D3... Help!