- ons 01 jun 2005, 20:16
#9659
Ta av båda trummorna (bara det kan vara ett litet helvete) men plocka isär backarna på en sida i taget. Då kan du tjuvkika på andra sidan hur det sitter ihop.
Självjusteringen är en liten arm som ska skruva på en sågtandad mutter, tryck isär backarna med ett par skruvmejslar så ska armen ta nytt tag och vrida muttern ett hack när du släpper.
Vajern sitter på en arm på den bakre backen, antagligen är den fastrostad.
Lyft på damaskerna på cylindrarna, ska vara rent och torrt innanför. kolla så kolvarna rör sig.
Har du inte skruvat trumbroms förut ska du helt klart ha en bok att titta i, det är lite pilligt. Var beredd på att leta efter fjädrar som sprätter iväg! :)
Trumman kan vara svår som sagt, det blir en kant innanför backarna. Slipa ur den innan du sätter tillbaka dom.
Självjusteringen är en liten arm som ska skruva på en sågtandad mutter, tryck isär backarna med ett par skruvmejslar så ska armen ta nytt tag och vrida muttern ett hack när du släpper.
Vajern sitter på en arm på den bakre backen, antagligen är den fastrostad.
Lyft på damaskerna på cylindrarna, ska vara rent och torrt innanför. kolla så kolvarna rör sig.
Har du inte skruvat trumbroms förut ska du helt klart ha en bok att titta i, det är lite pilligt. Var beredd på att leta efter fjädrar som sprätter iväg! :)
Trumman kan vara svår som sagt, det blir en kant innanför backarna. Slipa ur den innan du sätter tillbaka dom.
1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!