Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Minuskabeln från batteriet till motorn brukar gå av där den sitter fast i motorn. Kolla nere på fästet till servopumpen. Ett test och tillfällig lösning är att sätta en startkabel mellan minuspolen och motorn.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Tack Sparkz! Jag tänker bara på den positiva sidan! :wink:
av micke74
Sparkz skrev:Minuskabeln från batteriet till motorn brukar gå av där den sitter fast i motorn. Kolla nere på fästet till servopumpen. Ett test och tillfällig lösning är att sätta en startkabel mellan minuspolen och motorn.
har för mig att vi satte startkabel från minus och någonstans på motorn, och det hjälpte inte så bra...
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Var köpte du batteri och startmotor?
av micke74
Jocke S. skrev:Var köpte du batteri och startmotor?
startmotor på biltema och batteri på micro... :oops:
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Jag har varken testat Bilbuttericks startmotor eller Micros batteri... men den felande länken misstänker jag starkt ligga på dessa punkter.

Testa att tvångsköra startmotorn, går den lika trögt så kopplar du på ett hjälpande batteri eller ett annat (fungerande) som du byter till. Går den lika trögt trotts detta, så är det fel på startmotorn.

Ibland får man vad man betalar för...
av micke74
Jocke S. skrev:Jag har varken testat Bilbuttericks startmotor eller Micros batteri... men den felande länken misstänker jag starkt ligga på dessa punkter.

Testa att tvångsköra startmotorn, går den lika trögt så kopplar du på ett hjälpande batteri eller ett annat (fungerande) som du byter till. Går den lika trögt trotts detta, så är det fel på startmotorn.

visst får man vad man betalar för, men jag har inte haft några större problem med biltema- eller microsaker innan.

eftersom att felet är samma efter byte av startmotor tror jag personligen att startmotorn kanske inte var det som direkt var sönder/slitet. verkar vara något annat som spökar...
Användarvisningsbild
av Jocke S.
micke74 skrev:
Jocke S. skrev:Jag har varken testat Bilbuttericks startmotor eller Micros batteri... men den felande länken misstänker jag starkt ligga på dessa punkter.

visst får man vad man betalar för, men jag har inte haft några större problem med biltema- eller microsaker innan.

eftersom att felet är samma efter byte av startmotor tror jag personligen att startmotorn kanske inte var det som direkt var sönder/slitet. verkar vara något annat som spökar...
För att använda sig av uteslutningsmetoden, skulle jag åka till en välsortrad mack och be om hjälp att kolla konditionen på batteriet.
av micke74
hmm, varför åka och kolla batteriet om det nu är helt nytt?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
micke74 skrev:hmm, varför åka och kolla batteriet om det nu är helt nytt?
hmm, kanske för att se om batteriet har tillräcklig kräm för att bl.a. starta bilen.
Friskluftslang

Vad menar du med "friskluftslang"?

Det är väl en centerhögtalare (inte[…]

@Erik Å , Tusen tack för tipset, jag […]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt