Moderator: Moderatorer
jiha skrev:Topgear: (PO) Känslig? Trodde att man hade lite mer skinn på näsan när man lyssnar på grymma White zombies...Glad påsk själv, berättade jag inte att jag hade benrester och naglar i tanken? En D5:a dricker ALLT! :twisted:
Glad påsk!!
Octopussy skrev:Har ingen aning hur ni gör. Men jag kommer aldrig under 0.90. Spelar ingen roll om jag kör mellan malmö och göteborg eller landsväg.Ett tips att få ner bränsleförbrukningen är att inte bromsa bort farten man byggt upp med dyra bensinpengar. Jag brukar släppa gasen lite innan en hastighetssänkning för att rulla ner farten. Då brukar man kunna nolla förbrukningen och det gör en stor skillnad.
Är det något fel på min visare? När jag är nytankad står det oftast 760 km kvar till tom tank.
Gizz skrev:Låter lite som en körskollärare...Octopussy skrev:Har ingen aning hur ni gör. Men jag kommer aldrig under 0.90. Spelar ingen roll om jag kör mellan malmö och göteborg eller landsväg.Ett tips att få ner bränsleförbrukningen är att inte bromsa bort farten man byggt upp med dyra bensinpengar. Jag brukar släppa gasen lite innan en hastighetssänkning för att rulla ner farten. Då brukar man kunna nolla förbrukningen och det gör en stor skillnad.
Är det något fel på min visare? När jag är nytankad står det oftast 760 km kvar till tom tank.
Sen är det ju alltid en fördel att ha blicken långt fram så man slipper att bromsa i onödan. Så kör jag. Landsvägskörning brukar jag kunna få ner S80:n till 0,68 typ.
Marbas skrev:Är väl lite skadad efter ha jobbat med att göra EcoDriving och HeavyEcoDriving material under 3 år. Jag körde ganska lika detta körsätt redan innan men det faller sig ganska naturligt efter ett tag om man försöker. Man får ju ett mycket bättre flyt i körningen.Gizz skrev:Låter lite som en körskollärare...Octopussy skrev:Har ingen aning hur ni gör. Men jag kommer aldrig under 0.90. Spelar ingen roll om jag kör mellan malmö och göteborg eller landsväg.Ett tips att få ner bränsleförbrukningen är att inte bromsa bort farten man byggt upp med dyra bensinpengar. Jag brukar släppa gasen lite innan en hastighetssänkning för att rulla ner farten. Då brukar man kunna nolla förbrukningen och det gör en stor skillnad.
Sen är det ju alltid en fördel att ha blicken långt fram så man slipper att bromsa i onödan. Så kör jag. Landsvägskörning brukar jag kunna få ner S80:n till 0,68 typ.
Octopussy skrev:Är det något fel på min visare? När jag är nytankad står det oftast 760 km kvar till tom tank.Lita aldrig på färdatorn fullt ut, det gäller att räkna själv varje gång man tankar, är det bara jag som för "tankjournal"?
Loner skrev:Någon tankjournal för jag inte men jag behåller kvittot ifrån tankningen och skriver dit hur långt jag kört på kvittot.Octopussy skrev:Är det något fel på min visare? När jag är nytankad står det oftast 760 km kvar till tom tank.Lita aldrig på färdatorn fullt ut, det gäller att räkna själv varje gång man tankar, är det bara jag som för "tankjournal"?
/L
Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&[…]
om du lägger en destination, "pratar&quo[…]
Besiktade idag på Besikta i Helsingborg. Fic[…]