- fre 03 apr 2015, 10:06
För övrigt så kan ja slå ett slag för T4'an. Har provat både 2,5FT å T4 dock med en veckas mellanrum. Fördel 2,5 är den låter goare, har dubbla utblås vilket är snyggare. Nackdelar, dyrare försäkring, drar mer soppa och vxl-lådan tyckte inte jag kändes lika fin. Dessutom upplevde inte jag någon större skillnad i kraft mellan dom bilarna. Va rätt att T4'an skulle få jordens turbolagg eftersom motorn bara är på 1,6l men blev riktigt överraskad. Se bara till att ligga över 1400 RPM
TommyP86 skrev:18000 mil/10 år är de uppgifterna ja har till min bil på kamrem. En T4 -11Sleeper skrev:Jag är rätt säker på att min V70 T4 har kedja. Den servas 1 gång per år eller 3000 mil.Det är rem, som byts var 24 000 mil. Trodde också det var kedja först, men icke.
För övrigt slår jag gärna och ofta ett slag för V70 T4 - den är mycket trevlig och rimlig att äga, även om man kan behöva lära känna dubbelkopplingslådan litegrann om man har automat.
För övrigt så kan ja slå ett slag för T4'an. Har provat både 2,5FT å T4 dock med en veckas mellanrum. Fördel 2,5 är den låter goare, har dubbla utblås vilket är snyggare. Nackdelar, dyrare försäkring, drar mer soppa och vxl-lådan tyckte inte jag kändes lika fin. Dessutom upplevde inte jag någon större skillnad i kraft mellan dom bilarna. Va rätt att T4'an skulle få jordens turbolagg eftersom motorn bara är på 1,6l men blev riktigt överraskad. Se bara till att ligga över 1400 RPM
V70 T4 -11, R-Design
V50 1,8F-09, R-Design
V50 1,8F-09, R-Design
). Som du förstår kör jag på 98. 
- By Wallner77