Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattismarkus
äntligen hittade jag o frun en 7 sitsig xc 90 diesel med manuell vx låda en ocean race fullstämplad servicebok.

vi hade en Hyundai H1 kombi 8 innan men frun gillade den inte på vintern då den bara var bakhjulsdriven, så det känns bra med en xc 90 nu
även då vi ska ner med båten är det bra med 4wd (egentligen alltid bra)

det jag inte gillar med 7 sitsiga suvar är att barnen sitter ganska nära bakluckan, men på xc 90 är det ändå ett hyfsat avstånt till bakluckan.
man får ju med sig lite grejer iaf

bilen har rullat 23000 mil så jag har räknat med att man får meka lite, fördelen är ju att skrotar mm svämmar över av volvo prylar
så det jag är ute efter nu är en vettig felsökningsutrustning så man kan kolla alla felkoder mm

det känns riktigt bra iaf riktigt skön på vägen

tar gärna emot tips mm Med vänlig hälsning markus
Gratulerar till fin bil! Du ska absolut köpa en vida/Dice tycker jag. Då kan du göra mest med bilen. (mer än bara läsa felkoder). Kostar ca 1500-2000:- för en Dice med bra kvalitet. Nackdelen är att du behöver ha en bärbar pc. Obs! Se till att dicen har flerfärgsdioder samt originalchip från SETEK. Den ska även kunna göra ett RIKTIGT självtest. Köp alltså ej de billigaste du hittar, de saknar komponenter på kretskortet.. Annars ska jag sälja min ppc felkodsläsare från BSR. Den tar samtliga styrenheter i din bil..
mikeyman35 skrev:Gratulerar till fin bil! Du ska absolut köpa en vida/Dice tycker jag. Då kan du göra mest med bilen. (mer än bara läsa felkoder). Kostar ca 1500-2000:- för en Dice med bra kvalitet. Nackdelen är att du behöver ha en bärbar pc. Obs! Se till att dicen har flerfärgsdioder samt originalchip från SETEK. Den ska även kunna göra ett RIKTIGT självtest. Köp alltså ej de billigaste du hittar, de saknar komponenter på kretskortet.. Annars ska jag sälja min ppc felkodsläsare från BSR. Den tar samtliga styrenheter i din bil..
jag har sneglat på bsr felkodsläsaren faktiskt, är det den senaste du har? fungerar den bra?

jag har kollat vida och det verkar vara besvärligt att installera verkar det som.

fördelen med bsr är ju att den tar fler bilmärken, pm:a pris på din Med vänlig hälsning markus
Servicemeddelande - Volvo On Call?

Aha, nu fann jag fler inlägg kring detta p&ar[…]

Är det samma om du håller dig till ladd[…]

Luktar avgaser i kupen

Hej Kan vara en eller flera spridares tätnin[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Bilen får sedan 6000 mil tillbaka 5W-30 C2/C[…]