- sön 17 maj 2015, 16:14
Halloj.
Har köpt en gammal volvo med ac, vanlig manuell sådan.
Vid inköpet satt det ingen rem till kompressorn, det är fixat.
När jag trycker på panelen att acn ska hoppa igång så händer det ingenting. Inget blått sken lyser runt knappen heller.
Provtröck systemet, gas finns!
Har provat bygla tryckvakten utan resultat. Kompressorn går inte igång iaf.
Drog en kabel direkt från batteriet till den röd-gröna kabeln till kompressorn och då vart det fart i grejerna! Blåste kalla ishavsvindar i loyden.
Hittade på nån tidigare tråd där en kille felsökt systemet och kommit fram till att det kan vara själva fläktpanelen som spökar, tog bort den och lämnade iväg den till en snubbe som pillar med lite elektronik. Han hittade på några kallödningar som han snyggade till. Men problemet kvarstår..
Har tänkt prova med en annan panel för att försöka utesluta den iaf.
Sen är jag är tom på idéer.. Hjälp!
Mvh, Jimmy.
Har köpt en gammal volvo med ac, vanlig manuell sådan.
Vid inköpet satt det ingen rem till kompressorn, det är fixat.
När jag trycker på panelen att acn ska hoppa igång så händer det ingenting. Inget blått sken lyser runt knappen heller.
Provtröck systemet, gas finns!
Har provat bygla tryckvakten utan resultat. Kompressorn går inte igång iaf.
Drog en kabel direkt från batteriet till den röd-gröna kabeln till kompressorn och då vart det fart i grejerna! Blåste kalla ishavsvindar i loyden.
Hittade på nån tidigare tråd där en kille felsökt systemet och kommit fram till att det kan vara själva fläktpanelen som spökar, tog bort den och lämnade iväg den till en snubbe som pillar med lite elektronik. Han hittade på några kallödningar som han snyggade till. Men problemet kvarstår..
Har tänkt prova med en annan panel för att försöka utesluta den iaf.
Sen är jag är tom på idéer.. Hjälp!
Mvh, Jimmy.