exup skrev:
Tycker du ska sänka mer fram än bak. Bak blir det alltid nedlastat ändå med tiden och jag gillar inte när det ser ut som "bilen går i uppförsbacke" hela tiden.
Om du sätter på bredare däck så blir stänkskydd ännu viktigare. Synd som fan att blästra sönder hela dörrsidorna i onödan. Eller när man det är lite fuktigt på vägen och det annars stänker ända upp på sidorutrna.
Jag kommer att sätta på 225or så bredare blir det inte,va har du på dina?Jag va på Elmia igår,kollade lite fälgar,Nebula fälgarna går bort de är lite för lika dom fälgarna jag redan har.Jag va och kände på dessa fälgar istället,tror dom kommer att passa finfint.

De var snygga även om jag föredrar lite tunnare ekrar som inte är så klossiga.
Jag kör 215 och redan med dessa är det "okörbart" utan stänkskydd. Dörrarna, särskillt under list ligger ju direkt i skottlinjen från däcken och blästras ju sönder. Samma sak med kofångaren bak, det är ju av plast så den rostar ju inte upp men den blir dömatt av allt stensprut.
Sen är det grymt irriterande hur mycket bilen skitar ned sig längs sidorna utan stänkskydd. Jag körde ett litet tag utan och den drar ju upp skit ända till sidorutorna utan stänkskydd.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.