Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av exup
Tycker du ska sänka mer fram än bak. Bak blir det alltid nedlastat ändå med tiden och jag gillar inte när det ser ut som "bilen går i uppförsbacke" hela tiden.

Om du sätter på bredare däck så blir stänkskydd ännu viktigare. Synd som fan att blästra sönder hela dörrsidorna i onödan. Eller när man det är lite fuktigt på vägen och det annars stänker ända upp på sidorutrna.
Jag kommer att sätta på 225or så bredare blir det inte,va har du på dina?Jag va på Elmia igår,kollade lite fälgar,Nebula fälgarna går bort de är lite för lika dom fälgarna jag redan har.Jag va och kände på dessa fälgar istället,tror dom kommer att passa finfint.
Bild
Användarvisningsbild
av henka35
Varför köper ni V70 classic när ni vet att om ca 6 mån får man nya modellen för kanske 20000 kr extra. När man ändå lägger ned 300 -350 kkr så spelar det inte så stor roll med de extra som den nya kostar.

VOLVO V70 2.5 T Kinetic 5 dörrar kombi '08
302 900 kr

VOLVO V70 2.5 T Classic Auto (Kampanj) 5 dörrar kombi '08
294 900 kr

Jag har gjort den här missen när jag köpte en ny V40. Jag han ha den i ca 2 månader sedan kom V50.
Jag kommer aldrig mera göra denna miss.

/Henrik
Användarvisningsbild
av exup
henka35 skrev:Varför köper ni V70 classic när ni vet att om ca 6 mån får man nya modellen för kanske 20000 kr extra. När man ändå lägger ned 300 -350 kkr så spelar det inte så stor roll med de extra som den nya kostar.

302 900 kr

294 900 kr

Jag har gjort den här missen när jag köpte en ny V40. Jag han ha den i ca 2 månader sedan kom V50.

/Henrik
Finns en hel bunt med anledningar varför man väljer att köpa en Classic 07.Fördetförsta så blir inte V70in bättre än den är nu fördetandra så kommer säkerligen första årsmodellen krångla fördettredje att man tycker att de nya modellen är fulare.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
exup skrev:
Tycker du ska sänka mer fram än bak. Bak blir det alltid nedlastat ändå med tiden och jag gillar inte när det ser ut som "bilen går i uppförsbacke" hela tiden.

Om du sätter på bredare däck så blir stänkskydd ännu viktigare. Synd som fan att blästra sönder hela dörrsidorna i onödan. Eller när man det är lite fuktigt på vägen och det annars stänker ända upp på sidorutrna.
Jag kommer att sätta på 225or så bredare blir det inte,va har du på dina?Jag va på Elmia igår,kollade lite fälgar,Nebula fälgarna går bort de är lite för lika dom fälgarna jag redan har.Jag va och kände på dessa fälgar istället,tror dom kommer att passa finfint.
Bild
De var snygga även om jag föredrar lite tunnare ekrar som inte är så klossiga.

Jag kör 215 och redan med dessa är det "okörbart" utan stänkskydd. Dörrarna, särskillt under list ligger ju direkt i skottlinjen från däcken och blästras ju sönder. Samma sak med kofångaren bak, det är ju av plast så den rostar ju inte upp men den blir dömatt av allt stensprut.

Sen är det grymt irriterande hur mycket bilen skitar ned sig längs sidorna utan stänkskydd. Jag körde ett litet tag utan och den drar ju upp skit ända till sidorutorna utan stänkskydd.
Användarvisningsbild
av forbo
exup skrev:
henka35 skrev:Varför köper ni V70 classic när ni vet att om ca 6 mån får man nya modellen för kanske 20000 kr extra. När man ändå lägger ned 300 -350 kkr så spelar det inte så stor roll med de extra som den nya kostar.

302 900 kr

294 900 kr

/Henrik
Finns en hel bunt med anledningar varför man väljer att köpa en Classic 07.Fördetförsta så blir inte V70in bättre än den är nu fördetandra så kommer säkerligen första årsmodellen krångla fördettredje att man tycker att de nya modellen är fulare.
Håller med dig till fullo exup :)
Användarvisningsbild
av henka35
Om man vill ha en problemfri bil ska man aldrig köpa en ny volvo....

/Henrik
Användarvisningsbild
av forbo
Tror inte det spelar någon roll vilken bil man köper, kan väl bli problem med alla bilar vare sig dom är nya eller inte.
Användarvisningsbild
av jiha
Henka35: Har faktiskt gjort en helt oventenskaplig jämnförelse ang Ny --> Classic och kom fram till att under alla års, och -modellbyten har classic haft bättre ekonomi, andrahanspris och problemfrihet, med undantag från v40 --> v50 förmodligen för att "folk" ansåg att V50 var ett steg upp i modellserien (vilket det verkligen inte var med tanke på utrymmen) så därför är prisskillnaden lite större mellan dom...

// Jiha nöjd ägare till en Classic och förmodligen partisk.. :D
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]