Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
magnus855 skrev:Det har vart ventiljustering på 2.5FT, men det plockades bort av Volvo. Angående Diesel så är det mindre lämpligt eftersom partiklarna i partikelfiltret måste brännas ur då och då. Detta har jag för mig görs när motorn är varm och det tar en stund innan det är utbränt. Låter du filtret bli fullt så har du massa problem. :)
Det trodde jag bara gällde de mindre Diesel motorerna, men jag kan ju vara helt ute och cykla, Jag har haft min d5:a i 3 år och inget som helst problem med partikelfilter. Sen kan de hända att jag tycker om å trycka på högra pedalen så den sotas väl ur till viss del då också :) Det enda problemet jag haft är att batteriet har varit slut ett par gånger, kört både diesel värmaren sen fortsätter ju den att gå efter man stängt av bilen om den inte nått arbetstempratur. Men det felet blir väl eliminerat om du ska köra med vanlig elektrisk motorvärmare. Aja känner att jag är för partisk nu men testa 1 av varje motor, en d5:a och en t4 av någe slag :)[/quote]
Tycker han ska testa T6 Bild
Användarvisningsbild
av svergie2
jimmynilsson81 skrev:Tack!

Har sett att det står My10 och My11 när ni skriver ibland. Vad betyder det?
Missade din post... MY betyder Model Year, alltså modellår. MY10= årsmodell 2010 :)
av jimmynilsson81
svergie2 skrev:
jimmynilsson81 skrev:Tack!

Har sett att det står My10 och My11 när ni skriver ibland. Vad betyder det?
Missade din post... MY betyder Model Year, alltså modellår. MY10= årsmodell 2010 :)
aaaah då fattar jag =)
av AndreasCS
Som flera skrivit redan så är inte 2.5ft något dumt val, har själv en sådan för tillfället och med en körsträcka under 1500 mil/år är den både ekonomisk (förhållandevis) och underhållande.
Kommer att byta in min -09:a som gått en bit under 6000 mil, ungefär för ditt maxbelopp, inom någon vecka då vi beställt en ny t4 Classic, men vi har varit grymt nöjda med den.
av DaBlo
En bensinare eller ft är nog att rekommendera då partikelfiltrena i dieslarna absolut inte gillar korta sträckor där motorn inte hinner bli varm ordentligt vilket brukar medföra att filtrena tar slut i förtid.
av Yaniz
svergie2 skrev:
jimmynilsson81 skrev:
Undvik Kinectic helt!
Varför anser du att han ska undvika kinetic helt? P g a T-tec klädseln som spricker som födande kvinnor eller finns det andra nackdelar?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag håller med.. Undvik..

Att den är tråkig är väl en nog så bra anledning... det är en strippad bil.. Försökte hitta utrustningslistor att visa och jämföra med t.ex momentum från typ 2010-2012 som kanske är aktuellt i ditt fall men gick bet och orkar inte leta vidare i min förkylningskoma. Någon med fungerande huvud och mindre rinnande näsa kan säker hjälpa dig med det om du själv inte hittar. :)
Användarvisningsbild
av svergie2
Yaniz skrev:
svergie2 skrev:
jimmynilsson81 skrev:
Undvik Kinectic helt!
Varför anser du att han ska undvika kinetic helt? P g a T-tec klädseln som spricker som födande kvinnor eller finns det andra nackdelar?
Ja, och även att det sitter HALOGEN i en såpass ny premiumbil tycker jag är äckligt! Förstör hela bilen D: Skiljer inte många tusenlappar på Momentum och Kinectic, och dom sparar du på reparation av klädseln... Plastknopp på växelspaken är väl inte heller någon höjdare Bild

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]