- sön 10 maj 2015, 17:41
Tycker han ska testa T6
magnus855 skrev:Det har vart ventiljustering på 2.5FT, men det plockades bort av Volvo. Angående Diesel så är det mindre lämpligt eftersom partiklarna i partikelfiltret måste brännas ur då och då. Detta har jag för mig görs när motorn är varm och det tar en stund innan det är utbränt. Låter du filtret bli fullt så har du massa problem. :)Det trodde jag bara gällde de mindre Diesel motorerna, men jag kan ju vara helt ute och cykla, Jag har haft min d5:a i 3 år och inget som helst problem med partikelfilter. Sen kan de hända att jag tycker om å trycka på högra pedalen så den sotas väl ur till viss del då också :) Det enda problemet jag haft är att batteriet har varit slut ett par gånger, kört både diesel värmaren sen fortsätter ju den att gå efter man stängt av bilen om den inte nått arbetstempratur. Men det felet blir väl eliminerat om du ska köra med vanlig elektrisk motorvärmare. Aja känner att jag är för partisk nu men testa 1 av varje motor, en d5:a och en t4 av någe slag :)[/quote]
Tycker han ska testa T6

- By least