Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ordningen är så här: Kamaxel->Rotor->lock->fördelare. Locket träs bara över rotorn och placeras i hålet. Inga konstigheter där.

Farligt och farligt... Det är ju inte nyttigt att bilen misständer, och problemet lär väl inte bli bättre. Eller jo, på sätt och vis, det brukar nästan alltid vara värre när det regnar/är fuktigt ute, så är det torrt och soligt går nog bilen bättre :P
Felkoden försvinner inte, men motorelektroniklampan bör sluta lysa. Förväxla inte felkoder med varningslampor, det är 2 helt skiljda saker.
Att felkoden ligger kvar lagrad gör inget rent funktionsmässigt(gäller dock ej alla felkoder).
Aha! Ska ha de nerskrivit haha :) Tror inte de heller, idag har de vart ganska fuktigt och regnigt men de har bara blivit mer. Även då de har vart varmt ute :/

Okej va bra! :p Ska köra med den så lite som möjligt. Men om det nu är så att detta är pga fukt och vi säger att de ser bra ut ändå i locket. Borde de väl räcka att man låter de bli helt tort och sedan efter de, montera ihop allt igen och de blivit bättre? :p

Aha ja just de! Tänkte inte längre än va näsan räckte där haha :p Men ska som sagt kolla imorgon innan jobbet och se hur det ser ut! :)
Uppdatering: jag var nyligen ute för att då lossa allt för att kolla hur de såg ut. Men stötte på problem direkt -.-

Bild

Bild

Bild

Första bilden ser ni varför. Kan jag på nått sätt få bort det spännet utan att skruva upp det och utan att förstöra slangen? :/

Bild 2: Ska de verkligen vara som en glipa in där till locket?? Oljan, ja jag har inte redigt haft tid att torka bort efter att vevhusets problem som tryckte upp olja under kåpan eller va dom sa på verkstaden. Men tycker locket sitter snett eller nått eller är de bara jag? xD

Bild 3: Kanske dum fråga men ska inte alla kablarna sitta lika långt in? :p

Stora bilder:
http://speedy.sh/b3zPE/20150510-100521.jpg
http://speedy.sh/GDu6M/20150510-102459.jpg
http://speedy.sh/RvQmH/20150510-102517.jpg
Bild 1. Du kan lossa överdelen på filterburken precis som när du byter filter, sen plocka bort underdelen. Blir lite trångt med locket fortfarande i vägen, men det går utan större problem.
Bild 2. Svårt att säga, det svarta på fördelaren är bara ett hölje/skydd som mig veterligen inte fyller någon funktion, och det kan vara det som du ser en 'glipa' på, medans själva fördelaren fortfarande sitter som den ska.
Bild 3. Nej, det ska dom inte.
Okej! Ska testa imorgon då jag måste till jobbet nu :/ Sant! Men kollade lite och de känns som att de är en liten springa vid de röda mot "motorn" :s Kan vara smuts med.
Testade att trycka dit dom mer men dom sitter i botten tydligen :s Får se imorgon helt enkelt då jag har mer tid att skruva ner de :)
Råd vid motortvätt

tvätta på bara.

V90 läggs ner.

Det kan ta tid...... Det hoppas jag :-D

Kanske inte dom flesta, men måånga g&a[…]

Idag har bilden varit på service, under 3K h[…]