Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Inte? De har ju sålt den ett tag nu, vad är det som går dåligt? :)
av Weak
Jag antar att Polestar kör någon form av "safe uppgradering" medans de andra fläskar på med lite mer hästar och vrid?

Men som en skrockfull ung herre vill jag nog inte offra nybilsgarantin, även om jag förstår att det är liten chans att något händer med tex Rica.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Nicco skrev:Jag är också nyfiken, vad är det som krånglar för Rica?
ecun låser sig :p
Användarvisningsbild
av TommyP86
LazerHawke skrev:
Inte för att jag är speciellt intresserad eller nödvändigtvis tvivlar, men det finns säkerligen en källa på det?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
TommyP86 skrev:
LazerHawke skrev:
Inte för att jag är speciellt intresserad eller nödvändigtvis tvivlar, men det finns säkerligen en källa på det?
Ptja varför skulle dom lösa d4 som bygger på samma grund som t5?? Vea motorn behöver lite mer avancerade ingrepp än föregångarna! Annars om det vore lika lätt hade andra bolag även dom släppt sw ;)
av aka06iah
LazerHawke skrev:
Vad betyder det för en vanlig dödlig...? Är det problem dom har under utvecklingen av produkten, att ecun låser sig då? Eller kan ecun låsa sig för slutkonsumenten, är det det som är problemet. Och...ecu...är det "databoxen"? ;)
Användarvisningsbild
av LazerHawke
aka06iah skrev:
LazerHawke skrev:
Vad betyder det för en vanlig dödlig...? Är det problem dom har under utvecklingen av produkten, att ecun låser sig då? Eller kan ecun låsa sig för slutkonsumenten, är det det som är problemet. Och...ecu...är det "databoxen"? ;)
databoxen ja dom fick inte igång bilen så lätt efter så att säga...
av V402013
Polestar har en garanti & försäkringsvänlig mjukvara vilken erbjuder 200 bhp & 440Nm iaf till 2016 års modell.

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]

Gör som KalleJ säger för att kunna […]

EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]