Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Har gått i bilbytartankar nu en längre tid då V50:n (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=104936) börjar bli alldeles för trång, framförallt i baksätet och började då snegla på en ny V70 D3 Classic. Jämförde även utrymmet i bakluckan och V60 var dock inte så mycket större än V50:n bak men eftersom nuvarande barnvagn kommer också bytas ut till en mindre var det inte några konstigheter. Blev då tipsad att kolla på en demobil som var en silverfärgad metallic V60 D4e MY15 Summun Business Edition PRO och ja, det var ingen tvekan så vi slog till på den! 8)

Det enda jag kan sakna är D3:ans 5-cylindriga ljud, speciellt vid acceleration, allt annat slår V60 den bilen med hästlängder :twisted:

En sak som jag hade inte direkt gråtit vårfloder över om det inte hade varit med är takluckan...kan någon säga när denna ska användas?! :roll: Tycker spontant att taklucka associeras med 80- eller 90-tal.
Bilagor
IMG_4528.JPG
IMG_4528.JPG (618.72 KiB) Visad 618 gånger
IMG_4530.JPG
IMG_4530.JPG (252.5 KiB) Visad 611 gånger
IMG_4529.JPG
Första bilen med originaltonade bakrutor!
IMG_4529.JPG (246.1 KiB) Visad 620 gånger
av Rudolfs
Jag har den för att ljusa upp i kupen, När det är soligt ute så är den alltid vid öppen så länge man är under 90 blås.
av Schmoyoho
Nä, behåll emblemen. Tycker det blir lite väl kalt på bakluckan annars.

Lite sparsmakad trådstart tycker jag. Inga interiörbilder, inget miltal, ingen utrustningslista eller framtida planer :(
Tjusigt! Lär ju inte vara dåligt utrustad, många kul prylar!

Taklucka är bannemej en av få saker jag i princip MÅSTE ha på nästa bil. Varför? Hade det på min första bil för 4 år sen och jag har saknat det varenda sommar sedan den såldes. Praktiskt? Säkert inte. Snyggt? Smaksak. Dyrt? Jotack. Kul? Absolut. Puttra på en trafikgles motorväg en sommarkväll, bra musik i stereon och vind i håret (nåja, lite iaf)... Det är livskvalité det! :D
av Kluster
crumpets skrev:Dags att byta signatur nu alltså ;)
Fin bil!
Tack, I will! :-)-)
Perra83 skrev:Snygg snygg snygg!!

Utan emblem hade den varit ännu snyggare.

Takluckan är bra när barnen tar studenten. Då kan hen stå där och skrika och spruta mousserande vin :wink:
Tackar!
Får se vad som händer med emblemen; på V50:n tog jag bort "V50" och "Classic" och tyckte det blev "cleant" och snyggt med endast V O L V O-texten på bakluckan. Tar jag bort dem på nya bilen kan man ju tro att det är en D2:a :roll: för visst kör de också integrerade ändrör?
Mousserande vin ska man ju dricka så den kan pappa ta :P
Schmoyoho skrev:Nä, behåll emblemen. Tycker det blir lite väl kalt på bakluckan annars.

Lite sparsmakad trådstart tycker jag. Inga interiörbilder, inget miltal, ingen utrustningslista eller framtida planer :(
Den har gått ca 1500 mil och den har ju Summum-paketet med Business Edition PRO. Försöker lista ut vad som ingår i Summum MY15 eller inte ingår, den har iaf Sensus Connect Premium Sound dvs Harman Kardon :twisted: Sen är iofs jag ingen "ljudnörd" men antar att det "fläskar" på!
Framtidsplaner? Köra den?! 8)
grillchips skrev:Tjusigt! Lär ju inte vara dåligt utrustad, många kul prylar!

Taklucka är bannemej en av få saker jag i princip MÅSTE ha på nästa bil. Varför? Hade det på min första bil för 4 år sen och jag har saknat det varenda sommar sedan den såldes. Praktiskt? Säkert inte. Snyggt? Smaksak. Dyrt? Jotack. Kul? Absolut. Puttra på en trafikgles motorväg en sommarkväll, bra musik i stereon och vind i håret (nåja, lite iaf)... Det är livskvalité det! :D
Haha, ok. Ja, jag vet inte. Hade denna text varit tryckt under bilden för takluckan hade jag nog ändå inte lagt till detta på bilen :lol:
Kluster skrev:Den har gått ca 1500 mil och den har ju Summum-paketet med Business Edition PRO. Försöker lista ut vad som ingår i Summum MY15 eller inte ingår, den har iaf Sensus Connect Premium Sound dvs Harman Kardon :twisted: Sen är iofs jag ingen "ljudnörd" men antar att det "fläskar" på!
Det intressanta är ju vilka knappar och funktioner och annat kul bilen har, iallafall de som man själv uppskattar och som förgyller körningen. Om det heter business P.R.O eller summum eller addition är väl mindre intressant och mer intetsägande i mina öron.

Tänkte mer i stil med framtidsplaner för bilen eller annat intressant för tråden. Silvervision-lampor i blinkersen bak kanske? Sänka? Höja? Plastidippa sätena? Schlänga på tjugitumsfälgar? Vem vet ;)
Plastidippa sätena :lol: :lol: :lol:
av Kluster
Schmoyoho skrev:
Kluster skrev:Den har gått ca 1500 mil och den har ju Summum-paketet med Business Edition PRO. Försöker lista ut vad som ingår i Summum MY15 eller inte ingår, den har iaf Sensus Connect Premium Sound dvs Harman Kardon :twisted: Sen är iofs jag ingen "ljudnörd" men antar att det "fläskar" på!
Det intressanta är ju vilka knappar och funktioner och annat kul bilen har, iallafall de som man själv uppskattar och som förgyller körningen. Om det heter business P.R.O eller summum eller addition är väl mindre intressant och mer intetsägande i mina öron.

Tänkte mer i stil med framtidsplaner för bilen eller annat intressant för tråden. Silvervision-lampor i blinkersen bak kanske? Sänka? Höja? Plastidippa sätena? Schlänga på tjugitumsfälgar? Vem vet ;)
Jag har tänkt montera neonbelysning under bilen. Även en diod-list på takspoilern. Tills dess detta är fixat kommer jag bara njuta utav bilen och all dess nya teknik. Jämför jag, som det är svårt att låta bli, med V50 så känns det 20 år i utveckling både teknik- och interiörtmässigt.

Ska försöka mig på att få till inställningen för elstolarna när nyckeln sätts i då även min fru kommer nyttja den.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]