- tor 23 apr 2015, 21:10
#968369
Fick chansen till en kortare provtur idag. Kul att känna på, den upplevs verkligen alert och lättkörd trots sin storlek! Märks mest vi trängre passager och parkering att det är en stor bil. Vikten känns också vid inbromsning.
Motorn är helt ok, inte racersnabb men tillsammans med automaten funkar det mycket bättre än gamla D5. Rappare och smidigare, upp till ca 150. Växlingarna är distinkta och näst intill omärkbara. Ljudnivån från motor är ok, inte lika bra som en tyst bensinare. Skramlar en del på tomgång.
Jag är rätt liten och upplever inte stolarna som fantastiska. Saknar lite av omfamnandet som sportstolarna i XC60n har, trots det ställbara sidostödet.
Som nämnts tidigare i tråden är rattknapparna lite "flamsiga", inget stort problem men inte perfekt. Distinkt tryckkänsla dock.
Baksidan på stolarna är inte ren hårdplast, den har en mjukare yta. Det har fördelar som att man inte känner barnens sparkande lika mycket tex. Har inget problem med dem. Nätfickan hade kunnat vara mer påkostad och jag saknar ett fällbart bord.
Utrymmet i baksätet är dock otroligt och man sitter riktigt bra på alla platser. Kanske lite för platt dyna.
Största invändningen har jag mot däcksljudet. Nu hade den 21" fälgar och högt lufttryck men det lät lite för högt för att det ska vara bra. Allt annat var dock väl dämpat. Min modifierade xc60 är tystare från vägen men har mer ljud från vind, ventilation, motor osv.
B&W stereon är riktigt fin, klart och krispigt ljud och bra nivåer på effekterna, de sabbar inte kvaliteten utan bara förändrar ljudbilden. Basen är mot det fastare hållet, diskanten luftig utan att bli vass och mellanreg tydligt med fin klang. Lite för dyr för min del men helt klart i klass med konkurrenter för mer pengar.
Det finns inget dåligt med bilen, däremot hade jag hoppats på lite mer för de pengarna det blir. Ska få låna den en kväll längre fram, blir mer test då, kanske får revidera några punkter.
Motorn är helt ok, inte racersnabb men tillsammans med automaten funkar det mycket bättre än gamla D5. Rappare och smidigare, upp till ca 150. Växlingarna är distinkta och näst intill omärkbara. Ljudnivån från motor är ok, inte lika bra som en tyst bensinare. Skramlar en del på tomgång.
Jag är rätt liten och upplever inte stolarna som fantastiska. Saknar lite av omfamnandet som sportstolarna i XC60n har, trots det ställbara sidostödet.
Som nämnts tidigare i tråden är rattknapparna lite "flamsiga", inget stort problem men inte perfekt. Distinkt tryckkänsla dock.
Baksidan på stolarna är inte ren hårdplast, den har en mjukare yta. Det har fördelar som att man inte känner barnens sparkande lika mycket tex. Har inget problem med dem. Nätfickan hade kunnat vara mer påkostad och jag saknar ett fällbart bord.
Utrymmet i baksätet är dock otroligt och man sitter riktigt bra på alla platser. Kanske lite för platt dyna.
Största invändningen har jag mot däcksljudet. Nu hade den 21" fälgar och högt lufttryck men det lät lite för högt för att det ska vara bra. Allt annat var dock väl dämpat. Min modifierade xc60 är tystare från vägen men har mer ljud från vind, ventilation, motor osv.
B&W stereon är riktigt fin, klart och krispigt ljud och bra nivåer på effekterna, de sabbar inte kvaliteten utan bara förändrar ljudbilden. Basen är mot det fastare hållet, diskanten luftig utan att bli vass och mellanreg tydligt med fin klang. Lite för dyr för min del men helt klart i klass med konkurrenter för mer pengar.
Det finns inget dåligt med bilen, däremot hade jag hoppats på lite mer för de pengarna det blir. Ska få låna den en kväll längre fram, blir mer test då, kanske får revidera några punkter.
En automobil framföres av människor. Grundprincipen för allt konstruktionsarbete är och måste därför vara: Säkerhet. - Gustaf Larsson 1936