Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sura56
Kölistan minskar
Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag såg en vit idag, utan några dekaler, en vanlig D5:a. Kändes som det var en kundbil av någon anledning. Kan de första ha hittat ut?
av XC902016
Sweet! Känns som mitt nummer åker upp och ner varje dag...bästa siffran var ca 3800 och sen åkte den upp några tusen igen efter att ha gått från 8800 till 3800. Undrar om Volvo har koll på läget...leveransveckan verkar dock ligga fast. Grattis till alla som beställt den snyggaste Suven på marknaden! Det blir en fin Volvo-sommar!
image.jpg
image.jpg (478.86 KiB) Visad 1027 gånger
Användarvisningsbild
av sura56
MartinS skrev:Jag såg en vit idag, utan några dekaler, en vanlig D5:a. Kändes som det var en kundbil av någon anledning. Kan de första ha hittat ut?
Jag tror inte någon "privatbil" levererats ännu, först skall First Edition ut och den kommer väl V19, sen får vi våra bilar
Användarvisningsbild
av Rillee
MartinS skrev:Jag såg en vit idag, utan några dekaler, en vanlig D5:a. Kändes som det var en kundbil av någon anledning. Kan de första ha hittat ut?
Mötte min första xc90 idag. Det var en svart utan några dekaler, kördes av en dam i 50 årsåldern. Bilen såg ut att vara hennes, verka inte vara någon värsting utrustad. Blev inte super imponerad av designen men sedan tycker jag inte om suvar.
Användarvisningsbild
av svergie2
Rillee skrev:
Mötte min första xc90 idag. Det var en svart utan några dekaler, kördes av en dam i 50 årsåldern. Bilen såg ut att vara hennes, verka inte vara någon värsting utrustad. Blev inte super imponerad av designen men sedan tycker jag inte om suvar.
Är säkert en test vehicle, dom har bara en liten textremsa längst ner på dörren. Mötte en svart med nån mamma och par barn i Bild
av Ronne
Körde en sväng i torsdags med en D5:a , gick helt okej , var riktigt najs med luftfjädringen.

Parkeringskameran med "helikoptervyn" var häftig , rekomenderas lätt.

Var även in i fabriken å titta lite , ungefär var 3:e bil på bandet var en xc90 så dom monterar riktigt många nu.

Svart verkar vara färgen som gäller.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag ser flera XC90 dagligen, både provkörningsbilar och test vehicle.

Såg en återförsäljare med som fått hem en XC90 D5 Inscription som inte stämde överens med dom andra demobilarna jag sett. Denna var silver eller sandfärgad (svårt att avgöra med det vita skyddet) och hade 20". Men låter konstigt om det är en kundbil såhär tidigt, innan First Edition.

Är det förresten säkert att ingen First Edition har levererats? Hörde nämligen om några som sa sig att fått sina FE levererade.

Här är min förresten, det går bra nu :wink: (bilden har fel fälgar och inte tonade rutor)
IMG_0191.jpg
IMG_0191.jpg (223.17 KiB) Visad 1037 gånger
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 44

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]